اخبارداخلی

استاندار کردستان: رشد ارزش افزوده بخش کشاورزی کردستان مستلزم مشارکت نخبگان اقتصادی است

آوای سنت : استاندار کردستان گفت: ظرفیتهای اقتصادی ویژه استان نیازمند معرفی است و در این بین نخبگان اقتصادی در عرصه تولید می‌توانند به ایجاد و رشد ارزش افروده بخش زراعی و باغی کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری توت فرنگی کردستان اظهار کرد: کردستان زیبایی‌ها و ظرفیتهای بی‌نظیری دارد که ترکیبی از مواهب الهی و میراث ملموس و ناملموس را در خود جای داده است.

وی ادامه داد: هورامان، زریبارمریوان دشتهای حاصلخیز شرق و باغات سرسبز غرب و مردمی که سختکوشی و مهربانی مهمترین شاخصه آنهاست، از ظرفیتهایی است که هریک به تنهایی قابلیت توسعه اقتصادی استان را دارد.

استاندار کردستان تاکید کرد: مدیران و متولیان بخش کشاورزی از تجربیات و دستاوردهای این همایش، زمینه را برای توسعه و تکمیل زنجیره ارزش محصول باغی به ویژه توت فرنگی استفاده کنند.

زارعی‌کوشا گفت: کردستان هرچند به واسطه اتفاقاتی که در طول سالهای گذشته به دلیل جنگ تحمیلی، فرصتهایی را از دست داده ولی از مستعدترین استانها برای توسعه سریع است.

وی ادامه داد: هم‌مرزی ۲۳۰ کیلومتری با اقلیم کردستان عراق و وجود فرهنگ و زبان مشترک با مردم آن منطقه، فرصتی است که نمی‌شود به سادگی از آن عبور کرد.

استاندار کردستان با بیان اینکه، بیشتر کشاورزان استان در اراضی سخت و شیب‌دار اقدام به کشت و کار کرده‌اند گفت: اینجا ابتدا خاک را تولید و سپس روی آن زراعت می‌کنند و این یعنی کشاورز کردستانی بیشتر از کشاورزان مناطق دیگر دغدغه تولید و امنیت غذایی دارد.

استاندار کردستان یادآور شد: قصد داریم با معرفی ظرفیتهای استان و با کمک نخبگان اقتصادی، زمینه رونق اقتصادی در عرصه تولید را بالا برده و ارزش افزوده تولیدات را تقویت کنیم.

کردستان محفل توسعه پایدار است
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج در مراسم اختتامیه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری توت فرنگی کردستان اظهار کرد: کردستان مملو از نعمات الهی است.

علی‌اکبر عبدالملکی افزود: برخوردای از معادن، اقلیم مناسب، کشاورزی و موقعیت ویژه جغرافیایی در کنار بهره‌مندی از مواد اولیه توسعه صنایع تبدیلی از موهبتهای ویژه کردستان است.

وجود سه بازارچه مرزی و یک مرز رسمی از دیگر ظرفیتهایی بود که رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج نام برد و از آن به عنوان فرصتی برای سرمایه گذاری و کارآفرینی در استان نام برد.

عبدالملکی اصافه کرد: کردستان، بیشتر از هر چیزی نیاز به امید دارد و با یک‌جانشینی، موفقیتی به دست نمی‌آید.

وی خطاب به جوانان و نخبگان اقتصادی گفت: ایجاد اشتغال مولد و موثر نیاز به حضور همگانی در میدان دارد.

۶۵ مقاله علمی به این کنفرانس ارسال شد که از این تعداد ۲۵ مقاله در قالب سخنرانی و مابقی به صورت پوستر ارائه می شود.

از سوم تا پنج خرداد سال جاری سه رویداد مهم شامل کنفرانس علمی یافته های تحقیقاتی، همایش سرمایه گذاری و جشنواره توت فرنگی روستای شیان در استان کردستان برگزار می شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن