اخبارخارجی

استقبال از طرح لغو ممنوعیت سفر مسلمانان در اولین روز حضور بایدن در کاخ سفید

آوای سنت : رئیس جمهوری منتخب آمریکا در اولین روز حضور خود در کاخ سفید قصد دارد تعدادی از دستورات اجرایی از جمله ممنوعیت بحث برانگیز مسلمانان از کشورهای اسلامی به آمریکا را لغو کند و این طرح مورد استقبال تحلیلگران و فعالان سیاسی قرار گرفته است.

به نقل از «الجزیره»،«جو بایدن» ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا در اولین روز حضور خود در کاخ سفید قصد دارد تعدادی از دستورات اجرایی از جمله ممنوعیت بحث برانگیز مسلمانان از کشورهای اسلامی به آمریکا را لغو کند.

یادداشت های ارائه شده از سوی رئیس دفتر جدید بایدن نشان می دهد که رئیس جمهوری منتخب به دنبال تغییر سریع چندین نمونه از سیاست های «دونالد ترامپ» ،رئیس جمهوری سابق آمریکا است.

بر اساس یادداشتی که اخیرا توسط «رون کلین» ، رئیس دفتر بایدن منتشر شد ، دولت جدید آمریکا تغییرات معکوس در سیاست های اعمال شده توسط دونالد ترامپ را طی ۱۰ روز نخست کار خود آغاز خواهد کرد.

این موارد همچنین شامل اقدامات جدید پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ، پیوستن مجدد به پیمان تغییر آب و هوا در پاریس و قوانین مهاجرت است.

اندکی پس از روی کار آمدن در سال ۲۰۱۷ ، ترامپ دستور اجرایی صادر کرد که ورود مسافران هفت کشور دارای اکثریت مسلمان را به آمریکا ممنوع می کرد.

این دستور در میان چالش های حقوقی چندین بار دوباره اصلاح شد و نسخه ای از آن در سال ۲۰۱۸ توسط دیوان عالی کشور تأیید شد.

تحلیلگران و فعالان سیاسی در آمریکا می گویند این ممنوعیت به عنوان دستور اجرایی و اعلامیه ریاست جمهوری به راحتی قابل لغو است ، اگرچه دعاوی مخالفان محافظه کار می تواند روند را به تعویق بیندازد.

بایدن در ماه اکتبر گفت: من به عنوان رئیس جمهور با شما کار خواهم کرد تا سم نفرت را از جامعه پاک کنم تا به مشارکت شما احترام بگذارم و ایده های شما را جستجو کنم. دولت من برای همه آمریکایی ها خواهد بود و مسلمانان آمریکایی در هر سطح می توانند خدمت می کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن