اخبارخارجی

اسلام هراسی و انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

آوای سنت :ایندیپندنت: اسلام هراسی نیروی محرکه در انتخابات فرانسه است و مسلمانان چاره ای ندارند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، آسیا بلقاسم، نویسنده فرانسوی، در مطلبی در روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، با بیان اینکه تقابل مارین لوپن و امانوئل مکرون،در دور دوم و آخرانتخابات فرانسه تحت عنوان اسلام هراسی موتور محرکه انتخابات فرانسه است، گفت: برای مسلمانانی مانند من چاره ای نیست.

وی افزود به نظر می رسد قبلاً نیزشاهد همچین چیزهایی بوده ایم اما این بار جان مسلمانان بیش از سال ۲۰۱۷ در خطر است.

نویسنده ادامه می‌دهد: من همه چیزهایی را که لازم است در مورد نامزدها بدانم می‌دانم بدون اینکه مجبور باشم کمپین‌های انتخاباتی آن‌ها را از نزدیک دنبال کنم. بدون اینکه حتی چند روز مانده به دور دوم انتخابات، سه ساعت مناظره ملی را تماشا کنم. می دانم درباره من و افرادی مثل من چه می گویند. من این را می دانم زیرا این سخنرانی ها هر پنج سال یک بار تکرار می شود.

من اغلب فکر می کنم که چگونه آنها بدون ما انتخابات خواهند داشت؟ موضوع انتخابات آنها همیشه درباره ماست، اما بدون حضورما. ما بخش بزرگی از لفاظی های انتخابات ریاست جمهوری هستیم، گویی هیچ مشکل بیکاری وجود ندارد که باید به آن رسیدگی شود یا بحرانی برای مدیریت وجود ندارد. به عنوان زنان محجبه، ما همیشه موضوع اصلی بحث آنها هستیم، اما به هیچ یک از ما بستری داده نشده است که پاسخ دهیم، از موضع خود دفاع کنیم، انتخاب خود را توضیح دهیم و ارتباط نزدیکی با به اصطلاح ارزش های آزادی،برابری و برادری جمهوری فرانسه داشته باشیم.

باید بگویم که ما موظف نیستیم که انتخاب خود را به کل کشور توضیح دهیم. اما وقتی مارین لوپن با افتخار می‌گوید که بورقیبه، رئیس‌جمهور الجزایر حجاب را در مکان‌های عمومی ممنوع کرده است، دیگر چه انتظاری می‌توان داشت؟ روزنامه‌نگار نیز متعجبانه پاسخ می‌دهد، اما دیگر اینطور نیست، چون بورقیبه رئیس‌جمهور سابق تونس است و در الجزایر چنین تصمیمی نگرفته است!

نویسنده تاکید می کند: من از پیگیری سیاست فرانسه در تلویزیون یا شبکه های اجتماعی امتناع می ورزم، زیرا به عنوان یک زن مسلمان، در زمانی که باید سلامت روانی خود را حفظ کنم، چه چیزی جز سردرد به دست می آورم؟ آیا واقعاً باید به تفصیل بدانم که چگونه قصد دارند به ما ظلم کنند، در حالی که من هنوز از ظلم آنها رنج می‌برم؟

بلقاسم در حالی که مجبور به برداشتن حجاب شده بود، داستان خود را بازگو می‌کند و می‌گوید: برای ادامه تحصیل مجبور شدم شش سال تمام حجابم  را بردارم. من مجبور شدم بین ایمان و تحصیلاتم سازش کنم. از معلمان خواسته می شود که پوشیدن دامن های بلند دانش آموزان دختر را نشانه احتمالی افراط گرایی بدانند. من برای یک امتحان عمومی معلمی آماده می شوم، شغلی که در آن باید حجابم را بردارم، آیا همکارانم دامن بلند مرا هم دلیل افراط گرایی می دانند؟ آیا آنها مرا به عنوان یک معلم بالقوه افراطی گزارش خواهند کرد؟

ما به عنوان مسلمانان فرانسوی، آرزو می‌کنیم که می‌توانستیم به دو شر کوچک‌تر رأی بدهیم، اما در آخرین مرحله ای هستیم که این گزینه وجود ندارد، زیرا هر دو نامزد بارها اسلام‌هراسی را اثبات کرده اند

بار دیگر، نمی توانم از خودم نپرسم که آنها چگونه انتخاباتی را بدون ما مسلمانان، که کل مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری شان بر اساس ما بنا شده است ، برگزار می کنند؟

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن