اخبارخارجی

اظهارات ضد اسلامی گوینده هندی خشم مسلمانان را برانگیخت

آوای سنت : اظهارات ضد اسلامی یک گوینده هندی و درخواستش برای اخراج مسلمانان از هند خشم گسترده مسلمانان این کشور را برانگیخت.

به نقل از الجزیره، در پی اظهارات «سورش چاوانک» گوینده و فعال هندی ضد اسلامی و حمایت از لفاظی‌های تحریک آمیز علیه مسلمانان و درخواستش برای اخراج آنها از کشور، موجی از خشم در طول دو روز گذشته در رسانه های اجتماعی هند به راه افتاده است.

سورش چاوانک در توئیتی درباره تشدید تنش‌ها علیه جامعه مسلمانان در ایالت اوتاراکند هند و تهدید گروه‌های راستگرای هندو به مسلمانان و درخواست برای ترک خانه‌ها و مغازه‌هایشان، مسلمانان را «شیاطین» توصیف کرد و هند را «سرزمین خدایان» دانست.

درخواست‌ها برای بازداشت سورش چاوانک به دلیل تحریک مستمر علیه مسلمانان و دعوت وی برای تخریب مسجد النبی بالا گرفت.

خشونت‌ها در ایالت اوتارکند علیه مسلمانان از ۲۶ می گذشته به دلیل ربوده شدن یک دختر هندو بالا گرفته است، اگرچه یکی از متهمان این پرونده هندو و متهم دیگر مسلمان بود. این مسئله فیتیله اختلاف بین دو گروه را برافروخت.

در روزهای گذشته تصاویر و فیلم‌های ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که نشان می‌دهد تابلوهای تهدیدآمیز روی خانه‌ها و مغازه‌های مسلمانان نصب شده و از آنها خواسته شده است تا قبل از اواسط ژوئن خانه‌های خود را تخلیه کنند.

محمد زبیر، روزنامه‌نگار برجسته هندی درباره توییت این گوینده هندی گفت: شبکه های اجتماعی مانند توئیتر توسط سورش چاوانک و بسیاری از افراد برای نشر فراخوان‌های پاکسازی قومی مسلمانان در اوتاراکند هند استفاده می شود. این توئیت توسط کاربران عادی نیست، بلکه توسط مالک یک شبکه خبری است.

ساکشی جوشی، روزنامه نگار هندی، موضع مقامات هند درقبال اظهارات تحریک آمیز سورش را محکوم کرد و گفت: آیا وزیر دادگستری این سخنرانی را تماشا می کند؟ آیا ما هنوز در کشورمان دیوان عالی داریم؟ آیا هنوز ادعا می کنیم که کشوری هستیم که براساس قانون اساسی اداره می شود وباید از حقوق همه شهروندان فارغ از طبقه اجتماعی و عقیده، نژاد، مذهب و جنسیت حمایت کند؟

اشرف حسین، روزنامه نگار هندی در پیامی به ایلان ماسک، مالک توئیتر نوشت: این مرد از کل جامعه به عنوان «شیاطین» یاد می کند و خواستار پاکسازی قومی است. آیا این نقض قوانین توئیتر نیست؟!

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن