اخبارخارجی

اعتراضات مردم ترکیه به کاهش ارزش لیر

آوای سنت : مردم ترکیه سه‌شنبه شب به دنبال سقوط لیر دربرابر دلار در شهرهای استانبول و آنکارا زیر باران علیه رجب طیب اردوغان رییس جمهوری این کشور و حزب حاکم تظاهرات کردند.

به گزارش رسانه‌های عربی، فعالان در رسانه‌های اجتماعی با انتشار تصاویری از تظاهرات اعلام کردند که مردم آنکارا در اعتراض به وضعیت اقتصادی تجمع کرده و خواستار دست کشیدن حزب اردوغان از قدرت شدند.

همچنین فعالان در رسانه‌های اجتماعی از تظاهرات در خیابان‌های استانبول نوشتند و اعلام کردند پلیس نیز اقدام به بستن میدان “تقسیم” کرده است.

از سوی دیگر پلیس استانبول مسیر راهپیمایی معترضان در کادیکوی را بسته و تظاهرات کنندگان مجبور شدند در مسیر مخالف به مسیر خود ادامه دادند.

از آغاز سال میلادی جاری تاکنون ارزش لیر مقابل دلار آمریکا بیش از ۳۵ درصد کاهش داشته است و از آنجایی که اقتصاد ترکیه بشدت به واردات کالا وابسته است، ادامه کاهش ارزش لیر افزایش بشتر قیمت‌ها در این کشور را به دنبال خواهد داشت.

«شهاب کاواجی‌اوغلو» رییس جدید بانک مرکزی ترکیه در سه ماه اخیر در پیروی از سیاست‌های پولی اردوغان سه بار میزان بهره بانکی را کاهش داد و در پی آن سقوط ارزش لیر شتاب بیشتری گرفت.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن