اخبارخارجی

اعتراض مسلمانان فرانسه به فعالیت شبکه تلویزیونی نژادپرست

آوای سنت : فعالان شبکه‌های اجتماعی در فرانسه در اعتراض به خصومت بیش از حد شبکه فرانسوی سی نیوز علیه مسلمانان در این کشور کمپینی را برای مسدود شدن این شبکه راه‌اندازی کردند.

به نقل از الجزیره، فعالان و توئیتر نویسان در فرانسه کمپینی را راه‌اندازی کردند تا حساب‌های کانال «سی نیوز» این کشور را به دلیل آنچه آنها لفاظی نژادپرستانه بیش از حد علیه مسلمانان توصیف کردند، مسدود کنند.

این کمپین که در شبکه‌های اجتماعی برای بستن کانال فرانسوی سی نیوز به راه افتاده به دلیل خصومت بیش از حد آن با مسلمانان است.

رویکرد ضد اسلامی دولت فرانسه و موضع‌گیری خصمانه «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور این کشور سبب رشد ۵۳ درصدی حملات اسلام‌هراسانه در سال ۲۰۲۰ شده است.

دولت فرانسه در هر مقطعی که در مواجهه با انبوه مشکلات خود را ناکام می‌بیند، اقدام به فرافکنی و تهدید زندگی مسلمانان می‌کند که تازه‌ترین آن تصویب قانون جدید اسلام‌هراسانه در این کشور است که در ۲۱ سال گذشته این کشور سابقه داشته است.

در حال حاضر ۵ میلیون مسلمان در فرانسه زندگی می‌کنند که ۱۰ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند؛ مسلمانان، بزرگ‌ترین اقلیت در اروپا هستند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن