اخبارداخلی

اعلام حد نصاب زکات فطریه و اموال از طرف شورای روحانیت پاوه

آوای سنت : شورای روحانیت شهرستان پاوه با حضور جمعی از اعزه علمای شهرستان پاوه تشکیل جلسه داده و نظر خود را در خصوص، زکات مال، زکات فطر و فدیه اعلام کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام‌جمعه پاوه؛ روز پنجشنبه  ۱۴۰۰ /۰۲/۰۲ به همت دفتر امام جمعه پاوه جلسه هم اندیشی جمعی از روحانیون شهرستان پاوه در خصوص  تعیین حد نصاب زکات، میزان زکات فطر  و فدیه در سالن جلسات موسسه خیریه قباء برگزار گردید.

در این جلسه بعد از بحث و تبادل نظر، حاضرین با صدور اطلاعیه ای نظر خویش را جهت اطلاع عموم منتشر کردند.

متن اطلاعیه به شرح ذیل است :

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله ثم الصلوه والسلام علی رسول الله و علی آله و صحبه  و من والا

عن ابن عمر (رض) قال: فَرَضَ رَسُولُ اللَّهِ ﷺ زَکَاهَ الْفِطْرِ مِنْ رَمَضَانَ صَاعًا مِنْ تَمْرٍ، أَوْ صَاعًا مِنْ شَعِیرٍ عَلَى الْعَبْدِ وَالْحُرِّ، وَالذَّکَرِ وَالْأُنْثَى، وَالصَّغِیرِ وَالْکَبِیرِ مِنَ الْمُسْلِمِینَ  «رواه البخاری و المسلم»

به تاریخ ۰۲/۰۲/۱۴۰۰ شمسی مصادف با رمضان سال ۱۴۴۲ هجری قمری، جمعی از علما و ائمۀ محترم جمعه و جماعت شهرستان پاوه به دعوت دفتر امام‌جمعۀ پاوه، در خصوص تعیین حد نصاب زکات، مقدار زکات فطر و فدیه به مدت ۲ ساعت باهم به بحث و گفتگو پرداختند.

در نتیجه و با هماهنــــــــگی شورای محتـــــــــرم روحانیـــت اهل سنت کرمانشاه و شهرستـــــــان‌های روانسر، ثلاث باباجانی و سرپلذهاب که نشانه‌ای از وحدت اعضای محترم شورای روحانیت است، با توجه به اوضاع‌واحوال اقتصادی حاکم بر بازار؛ مقرر گردید :

۱- در رمضان سال جاری مقدار زکات فطر (سر فطره) برای هر فرد حداقل ۱۵ هزار تومان و به مصداق آیۀ شریفۀ «فَمَنْ تَطَوَّعَ خَیْرًا فَهُوَ خَیْرٌ لَهُ» برای کسانی که مصرف سالیانۀ آن‌ها بیشتر برنج است، قیمت دو و نیم کیلو برنج مصرفی خود را شرعاً باید پرداخت نمایند.

۲- مقدار فدیه برای کسانی که توان پرداخت را دارند، ۸ هزار تومان تعیین گردید.

۳-  حدنصاب زکات با طلای ۱۸ عیار ۹۰ میلیون تومان و با نقره ۱۴ میلیون تومان تعیین گردید.

لازم و ضروری و واجب است مؤمنین محترم و کسانی که خداوند ثروت و مالی به آن‌ها داده و صاحب ثروت و دکاکین و مال التجاره هستند، خداوند متعال را در نظر بگیرند و زکات مال خود را در این ماه رحمت پرداخت و اموال خود را پاک و رضایت پروردگار را تأمین نمایند.

در پایان اعلام شد اعزۀ محترم شورای روحانیت کرمانشاه، روانسر، ثلاث باباجانی و‌ سر‌پلذهاب در همین راستا اطلاعیۀای صادر فرمایند.

وصلی الله تعالی علی سیدنا محمد و آله و صحبه و سلم

 

قـــــــــادری – امام جمعـــــه پـــــــاوه                       ملا حسین عینی                        ملا خالد ولدبیگی 

ملا کریم اداک                  ملا هاشم حکیمی           ملا عباس محمودی             ملا حامد رحیمی

ملا احمد مبارکشاهی         ملا جمال احمدی       ملا نصرالدین خدادادی         ملا برهان عزیزی

 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن