اخبارداخلی

اعلام وضعیت اضطراری کرونا در جوانرود

آوای سنت: وضعیت استان کرمانشاه و شهرستان جوانرود اضطراری اعلام شد.

به گزارش آوای سنت، دکتر مولود حسینی درباره آخرین وضعیت انتشار کرونای انگلسیی در جوانرود گفت: همچنان که در جریان هستید این ایام شیوع کرونای انگلیسی به مرحله حاد خود رسیده، تا جایی که در استان کرمانشاه به غیر از چند شهرستان معدود جملگی در وضعیت قرمز قرار گرفته و متاسفانه سیر صعودی جان باختگان جهش وحشتناکی دارد. اسف بارتراین که ویروس انگلیسی تمام سنین به ویژه کودکان را نیز درگیر خود کرده و از نوزاد یک روزه تا کودک ده ساله را می توان در میام مبتلایان مشاهده کرد. رنج آور است بدانیم واگیری این کودکان بیشتر بەعلت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ازجانب والدین و بزرگترها می باشد.

وی ائمه جمعه و جماعت، معتمدین، اهالی رسانە و فرهنگ، بازاریان و کسبه، دانشجویان و دانش آموزان را مخاطب قرار داده و افزود: همه ما باید جهت احیاء و تحکیم اعتماد و تفهیم این امر مهم از پایگاه اجتماعی، اعتقادی، مدنی و فرهنگی یاری گر خود و فرزندان مان باشیم تا از فاجعه جلوگیری بە عمل آوریم. پیش بینی می شود که در آینده نزدیک خانواده هایی که از دستورالعمل های بهداشتی پیروی نمی کنند، متاسفانە بە سوگ وعزای عزیزانشان سر درگریبان فرو برند و این برای همه ما بسی ناگوار ودردناک است.

اصل مهمی که به اقتضای این ایام می بایست مورد توجە قرارگیرد این است که پایبندی و التزام به شیوه نامه های بهداشتی باید بیش از پیش بیشتر شود، چون ضعف و تحلیل بدن به سبب روزە داری موجب می گردد ویروس کرونا بیشتر بر فرد چیره ومستولی گردد و اگر به این مسئله اعتناء نشود، تندرستی و سلامتی مومنان روزه دار بیشتر در دامنه تهدید قرار می گیرد، لذا درخواست می کنم مردم ازهرگونه اجتماع احتراز و استنکاف به عمل آورند.

همزمان روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان جوانرود نیز نسبت به ادامه وضعیت افزایش بیماران طی روزهای آینده هشدار داده و در پیام خود خطاب به ساکنین شهر چنین آورده است: متاسفانه علیرغم ابلاغ مکرر توصیه های بهداشتی، عادی انگاری و خوش بینی اکثر مردم و عدم استفاده از ماسک و رعایت نکردن فاصله اجتماعی باعث خیزش جوانرود به سوی وضعیت خطرناک و ناگوار شده است و اگر تدابیری جدی و فوری در جهت مجاب مردم به رعایت شیوه نامەهای بهداشتی اندیشیدە نگردد، پیش بینی می شود کە شهر بە عزای شهروندان خواهد نشست!!

بر اساس این گزرش روز چهارشنبه اول اردیبهشت ماه در کرمانشاه وضعیت اضطراری اعلام گردید. هوشنگ بازوبند استاندار این استان در جلسه روزانه ستاد مبارزه کرونا گفت: ما درشرایط سخت و بسیار دشواری بسر می بریم و برای برپایی بیمارستان های صحرایی با توجه به وضعیت اضطراری آماده می شویم. بدین جهت همه ارگان ها موظف هستند نهایت همکاری جدی را با دانشگاه و تیم بهداشت و درمان استان داشته باشند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن