اخبارخارجی

افزایش حضور نمازگزاران در مسجدالحرام

آوای سنت : مسجدالحرام در روزهای اخیر به ویژه پس از لغو محدودیت‌های کرونایی، شاهد استقبال گسترده نمازگزاران در نمازهای جماعت است.

به نقل از بوابه الاهرام، پس از لغو محدودیت‌های کرونایی و تصمیم‌گیری مسئولان عربستانی برای افزایش ظرفیت مسجدالحرام و حضور زائران و نمازگزاران در این مسجد، نمازهای جماعت هر روزه با حضور شمار زیادی از نمازگزاران برگزار می‌شود.

در همین راستا، ریاست کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) برای استقبال از نمازگزاران و زائران و گروه‌بندی آنان ۷۸۰ کارمند، برای نظارت درهای مسجدالحرام ۲۰۰ کارمند و برای موارد اورژانسی و ایمنی نیز ۵۰۰ نفر از کادر امنیت مدنی را استخدام کرده است.

همچنین گروه‌های شستشو و ضدعفونی مسجدالحرام روزانه ۱۰ بار با استفاده از ۴۰۰ نیروی خدمه مرد و زن، این مسجد را نظافت و ضدعفونی می‌کنند.

علاوه بر آن بیش از ۵۰۰ دستگاه و ۲۰ روبات هوشمند برای ضدعفونی دست و ۵۵۰ مخزن ضدعفونی دستی برای زائران و نمازگزاران مسجدالحرام در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، منابع سعودی هفته گذشته اعلام کرده‌ که محدودیت‌های مربوط به فاصله اجتماعی برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کرونا در مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) لغو شده است.

بر اساس این گزارش، دیوارهای حایل و برچسب‌هایی که تقریباً ۲۰ ماه در بیت‌الله الحرام و همچنین در مدینه به‌منظور فاصله‌گذاری میان زائران و نمازگزاران ایجاد شده بود، از یازدهم ربیع‌الاول به ‌تقویم عربستان، برابر با ۲۵ مهرماه برداشته شد و زائران به کعبه نزدیک‌تر شدند.

لازم به توضیح است که هنوز زائران مانند گذشته امکان دست زدن به دیوار کعبه و یا تماس با حجرالاسود را ندارند، اما دیوارهای حایل که بیشتر از یک سال و نیم اطراف حجرالاسود قرار گرفته بود، برداشته شده است.

همچنین این کشور به‌تازگی محدودیت سفر زائران خارجی را کمتر کرده است، در حالی که سال گذشته مراسم حج تمتع و عمره مفرده به‌صورت بسیار محدود و تنها با حضور زائرانی داخلی برگزار شده بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن