اخبارخارجی

افزایش خشم مسلمانان سریلانکا از سوزانده شدن اجساد قربانیان کرونا

آوابی سنت : به نقل از « france24»، خشم مسلمانان در سریلانکا پس از آنکه حداقل ۱۵ قربانی ویروس کرونا از جمله یک نوزاد بر خلاف میل خانوادگی و خلاف سنت اسلامی سوزانده شدند در حال افزایش است.

مقامات بهداشتی در سریلانکا که اکثریت جمعیت آن را بودایی ها تشکیل می دهند اصرار دارند که تمام قربانیان باید سوزانده شوند حتی اگر آنها مسلمان باشند.

هفته گذشته  پس از آنکه خانواده های ۱۹ مسلمان از گرفتن اجساد بستگان خود از سردخانه «کلمبو» خودداری کردند دادستان کل کشور دستور سوزاندن اجساد آنها را صادر کرد.

تاکنون حداقل ۱۵ جسد از جمله جسد یک کودک ۲۰ روزه با وجود عدم رضایت خانواده هایشان سوزانده شده است.

آخر هفته گذشته مردم هزاران روبان سفید را به دروازه های قبرستان محل سوزاندن جنازه ها بستند اما مقامات سریلانکایی صبح روز دوشنبه آنها را برداشتند.

یکی از فعالان شبکه های اجتماعی که عکس هایی از روبان ها را منتشر کرد ، سوزاندن اجساد مسلمانان در این کشو را یک اقدام آشکار دیگر از سرکوب های دولتی توصیف کرد.

طبق گزارش شورای مسلمانان سریلانکا ، اکثریت قربانیان ویروس کرونا در این کشور را مسلمانان تشکیل می دهند، اگرچه آنها فقط ۱۰ درصد از جمعیت ۲۱ میلیون نفری را تشکیل می دهند.

سخنگوی این شورا اظهار داشت که مسلمانان از درخواست کمک پزشکی می ترسند زیرا نمی خواهند پس از مرگ سوزانده شوند.

سازمان همکاری اسلامی ماه گذشته از کلمبو خواست که به مسلمانان اجازه دهد اعضای خانواده خود را مطابق با اعتقادات و تعهدات مذهبی خود به خاک بسپارند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن