اخبارداخلی

افزایش پنج برابری مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان

ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی

آوای سنت : سخنگو و مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: تعداد مبتلایان کرونا در ۲ موج قبلی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر بود ولی در این موج جدید به یک‌هزار و ۵۰۰ نفر یعنی پنج برابر تعداد موارد مثبت قبلی است.

به گزارش ایرنا دکتر محمدعباسی روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: طبیعی است که وقتی آمار موارد مبتلا به کرونا بالا باشد ،تعداد موارد نیازمند بستری و بیماران بدحال به این نسبت افزایش یابد.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش پنج برابری ورود و مراجعات به بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان از نظر شاخص فوت به بستری و شاخص فوت به جمعیت هنوز به متوسط کشوری نرسیده‌ایم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: حوزه رسانه در فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی و در زمینه انعکاس دستاوردهای نظام سلامت دارای اهمیت است چون نظام سلامت مجموعه پیچیده‌ای محسوب می‌شود که بهداشت و درمان یکی از اجزای آن بوده و سیستم رسانه و فرهنگی نیز جزو اجزای اصلی این نظام است.

وی بیان کرد: سیستم‌های کمک کننده مانند بسیج، سپاه و نیروهای مردمی در حوزه کرونا مجموعه‌هایی که کمک‌های مومنانه و حمایت از اقشار آسیب پذیر می‌کنند همه آن‌ها جزو سامانه نظام سلامت هستند و نقش بهداشت و درمان هماهنگ کننده این موارد است که آنان را براساس ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایشان و همه امور را به سمتی می‌برد که آسیب‌هایی که از نظر جسمی و روانی به مردم در بیماری‌ها وارد می‌شود به حداقل ممکن کاهش یابد.

عباسی ادامه داد: یکی از محورهایی که بخش رسانه و اطلاع‌رسانی در نظام سلامت باید به آن توجه کند موضوع امنیت روانی بوده که دارای اهمیت است و در حالیکه مردم را به سمت آگاهی و ارتقای سلامت می‌بریم باید به این امنیت روانی هم توجه شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن