اخبارخارجی

الازهر : دلایل درست نبودن استفاده از قرآن‌های رنگی

آوای سنت : محمد شحات الجندی، عضو مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر چهار دلیل عدم جایزبودن نگهداری قرآن‌های رنگی را که در بازارهای مصر به فروش می‌رسد، اعلام کرد.

به گزارش آوای سنت به نقل از el-balad ، محمد شحات الجندی اظهار کرد: دلیل اول این است که قرآن‌های رنگی با قداست قرآن منافات دارد و چاپ چنین قرآن‌هایی سبب می‌شود که مردم مثل کتاب‌های اطلس(از کتب مرجع) با قرآن رفتار کنند. در این قرآن‌ها یک کلمه قرمز و کلمه دیگر آبی است.

وی افزود: دلیل دوم این که باید نحوه نگارش و ظاهر مرسوم قرآن در چاپ و انتشار کلام وحی رعایت شود .

الجندی تصریح کرد: دلیل سوم به رنگ‌هایی برمی‌گردد که در این قرآن‌ها استفاده می‌شود، این رنگ‌ها توجه خواننده را جلب کرده و فرصت تدبر در کلام وحی را از او ‌می‌گیرد و این امر با فرموده خداوند متعال در قرآن «أَفَلَا یَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلَىٰ قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا: آیا به آیات قرآن نمى‌‏اندیشند یا [مگر] بر دلهایشان قفلهایى نهاده شده است»(آیه ۲۴ سوره محمد) منافات دارد.

وی گفت: دلیل چهارم این است که تجار هدفشان از فروش قرآن‌های رنگی فقط کسب سود است و رنگ‌های این قرآن‌ها مردم را جذب می‌کند و آن‌ها کتاب خدا را می‌خرند؛ اما نه برای خواندن آن؛ بلکه تنها با این هدف یک نسخه قرآن رنگی در منزل یا خودروهایشان داشته باشند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن