اخبارخارجی

الازهر: قدس در قلب ملت‌های مسلمان جای دارد

آوای سنت : جامعۀ الازهر مصر، در بیانیه‌ای که به‌مناسبت «روز نکبت»؛ هفتادودومین سالروز اشغال فلسطین صادر کرد، با تاکید بر جایگاه قدس در قلب مسلمانان جهان، جنایات اسرائیل علیه ملت فلسطین را محکوم و جامعۀ جهانی را به تلاش برای «پایان اشغال ظالمانه» و «محاکمۀ اشغالگر غاصب» فراخواند.

به گزارش آوای سنت به نقل از الشرق‌الأوسط، الازهر در این بیانیه تأکید کرد: «قدس، عربی باقی خواهد ماند و مسئله فلسطین همواره در قلب ملت‌های مسلمان جای دارد. هر اشغال و تجاوزی هر اندازه که طول بکشد، اما پایانش زوال و نابودی است.»
در ادامۀ این بیانیه آمده است: در هفتادودومین سالروز اشغال فلسطین؛ «روز نکبت»، بیش از سه‌چهارم مساحت تاریخی فلسطین اشغال شده و ۵۳۱ تجمع مسکونی تخریب و حدود ۸۵ درصد جمعیت فلسطینیان به کشورهای همسایه فلسطین و برخی کشورهای دیگر آواره شده‌اند.»

الازهر تصریح کرد: «چشم‌پوشی از حقوق مردم فلسطین در طول هفتادودوسال امروز همچون لکۀ ننگی بر پیشانی جامعه جهانی است. لذا همۀ جهانیان برای پایان‌دادن به اشغال ظالمانه اراضی مقدس فلسطین و بازگرداندن آن به صاحبان اصلی‌اش و نیز محاکمۀ اشغالگر غاصب به‌خاطر جنایت‌های ضد بشری‌اش علیه مردم فلسطین و مقدسات عربی و اسلامی، مسئول هستند.»
الازهر در این بیانیه همچنین اقدامات رژیم اشغالگر اسرائیلی ازجمله تجاوز علیه فلسطینیان و سرزمین‌شان، نقض حقوق اسرا، اخراج و پاک‌سازی نژادی فلسطینیان، گسترش شهرک‌سازی‌ها، سوءاستفاده از شرایط کرونا برای بسط تسلط رژیم بر قدس شرقی و الحاق مناطق و بخش‌هایی از کرانه باختری را یادآور شده و آن را «نقض آشکار حقوق ملت فلسطین» دانست.
الازهر در پایان تأکید کرد: «این اقدامات که در چارچوب سیاست تحمیل انجام می‌شود، حقیقت عربی‌بودن این سرزمین و اینکه رژیم صهیونیستی سرزمین‌های فلسطینی‌ها را غصب کرده ‌است، تغییر نخواهد داد.»

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن