اخبارخارجی

امتناع وکلای الجزایری از رقابت با حریفان اسرائیلی

آوای سنت : وکلای الجزایری مسابقات جهانی فوتبال در مراکش را به سبب حضورتیم اسرائیل تحریم کردند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،وکلای الجزایری مسابقات جام جهانی وکلا فیفا را که قرار است روز شنبه در مراکش آغاز شود، به دلیل حضور نمایندگان اسرائیل در این مسابقات تحریم کردند.این تیم شامگاه پنج شنبه با صدور بیانیه ای انصراف خود را از حضور در این مسابقات اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است که تیم الجزایر تصمیم گرفت جام جهانی وکلا در مراکش را تحریم  و از ورود به خاک مراکش خودداری کند.در این بیانیه آمده است تیم الجزایر در مسیر رفتن به محل برگزاری مسابقات بود که در حین مسیر و پس از اطمینان از این موضوع بازگشت.

در این بیانیه توضیح داده شده است که این تصمیم پس از تایید رسمی حضور تیم‌هایی از رژیم صهیونیستی در مسابقاتی که در یکی از کشورهای عربی برگزار می‌شود گرفته شده است.

در این بیانیه آمده است حضور تیم الجزایردر این مسابقات به معنای گامی در جهت عادی سازی مناسبات با رژیم صهیونیستی است که با اصول دولت و ملت الجزایر مغایرت دارد ،ملت و دولت الجزایر هر گونه عادی سازی را مردود می دانند و با مردم فلسطین و آرمان عادلانه آنها اعلام همبستگی می کنند

مراکش قرار است از شنبه تا ۱۵ مه میزبان بیستمین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال وکلا با حضور تیم های اسرائیلی باشد.

الجزایر یکی از کشورهای عربی و اسلامی است که روابط دیپلماتیک و تجاری با اسرائیل ندارد، مقامات این کشور معتقدند عادی سازی روابط بدون تشکیل کشور فلسطین به پایتختی بیت المقدس و اجرای مفاد ابتکار عربی در سال ۲۰۰۲  امکان پذیر نیست.

سازمان ها و ورزشکاران الجزایر در گذشته نیز مسابقات بین المللی مختلف را به دلیل حضور نمایندگان اسرائیل در آن تحریم کرده بودند.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن