اخبارداخلی

امریکا ریشه ی همه مشکلات و ناآرامی ها دردنیای اسلام

رئیس جمهور : اعتماد به امریکا خطر راهبردی است

آوای سنت: دنیای اسلام نباید درباره دشمنی آمریکا و غرب با امت اسلامی تردیدی به خود راه دهد.

به گزارش خبرنگار آوای سنت ، رئیس جمهور امروز (پنج شنبه ۲۳ آبان) در مراسم افتتاحیه سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران تاکید کرد:ریشه غالب مشکلات و اختلافات در دنیای اسلام آمریکا و رژیم صهیونیستی است و این تصور که آمریکا دلسوز جهان اسلام است،یک تصور اشتباه است.

حسن روحانی افزود:در چند دهه گذشته تلاش زیادی برای به حاشیه بردن و فراموش کردن مساله فلسطین صورت گرفته است .همزمان با این تلاش گسترده ای برای به فراموشی سپردن جنایت های غرب بر علیه امت اسلامی صورت گرفته است .اما این تلاش های با توفیق کامل همراه نبوده است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد :علت ناکامی آمریکا و رژیم صهیونیستی در به حاشیه بردن مساله فلسطین، بیداری و هوشیاری امت اسلامی بوده است.

وی در ادامه گفت:دولت جدید امریکا تلاش دارد با دادن پول،حقوق ملت فسطین را معامله کند و اسم آن را معامله قرن گذاشته است.این طرح با هوشیاری جامعه اسلامی توفیقی نداشته است.ما باید این باور را در ذهن جوانان مسلمان تقویت نماییم که آمریکا در هیچ زمانی و به هیج وجه دوست ملت ها و دولت های اسلامی نبوده است.بر همین اساس اگر امروز دشمنان امت اسلامی را در زمره دوستان مان حساب کنیم ، این کار یک خطای استراتژیک است.

حسن روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این واقعیت که دولت حاکم بر آمریکا بر خلاف دولت های گذشته ،حضور و مداخله خود در منطقه خاورمیانه را به مسائلی مثل مبارزه با تروریسم پیوند نمی زند افزود :دولت حاکم بر آمریکا به صراحت اعلام کرده است که برای نفت منطقه و دوشیدن پول نفت کشورهای منطقه در منطقه ما حضور پیدا کرده است .

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد : دومین تلقی اشتباه درباره مسائل منطقه این است که تصور نماییم بیگانگان می توانند به حل مسائل و مشکلات ما کمک کنند.این یک تصور باطل است و حل مسائل و مشکلات منطقه صرفا بوسیلع مردم و دولت های منطقه صورت خواهد گرفت .باید در درون امت اسلامی مشکات مان را حل کنیم.

حسن روحانی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تشدید فشارهای آمریکا بر غلیه ملت ایران در یکسال گذشته ،خاطر نشان کرد : علی رغم تشدید تحریم ها و فشارهای آمریکا شرایط امروز ملت ایران از یکسال گذشته بهتر شده است.کشورهای منطقه نیز می توانند با عنایت به تجربه ایران با وحدت و برادی و با تکیه بر ایمان همه مسائل دنیای اسلام و در راس آن مساله فلسطین را حل نمایند.

در آغاز سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سخنانی گفت: امروز گفتمان غالب بر دنیای اسلام گفتمان وحدت است و گفتمان تکفیر به حاشیه رفته است.

سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با شعار وحدت امت در دفاع از مسجد الاقصی صبح امروز در تهران با حضور علما و ضخصیت های برجسته داخلی و خارجی آغاز به کار کرد .این کنفرانس تا روز ۲۵ آبان ماه ادامه خواهد یافت .
خبرنگار اعزامی آوای سنت
سالن اجلاس سران- تهران

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن