اخبارخارجی

انتقادات از افزایش قیمت مواد غذایی در عربستان

آوای سنت : دیروز توییتی در توییتر منتشر شد که شامل کلیپی از گفتگوی شبکه العربیه با یکی از مقامات شرکت پخش محصولات غذایی بود که او در آن گفتگوگفت: نمی توانند قیمت ها را در بازار کویت افزایش دهند زیرا قوانین، این کار را ممنوع کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت، با این حال،آنها سود خود را در بازار عربستان با افزایش ۳۰ درصدی قیمت ها جبران کردند.سخنان او  به همین سادگی، شفاف و متهورانه، این مقام درمقابل مردم عربستان و مقامات سعودی بیان شد.اینجاست که باید واضح صحبت کنیم و بگوییم افزایش هزینه مواد اولیه مصرفی مانند مواد غذایی، به مرحله نگران کننده ای رسیده که درآمد مردم را به شدت کاهش می دهد.

دیگر ثباتی در قیمت هیچ کالایی وجود ندارد که شخص بتواند درآمد خود را بر اساس آن محاسبه کند. بلکه متوجه می شویم که قیمت یک کالا از فروشگاهی به فروشگاه دیگر بدون دلیل روشنی متفاوت است. تنها کاری که وزارت بازرگانی انجام می دهد این است که مردم را ترغیب می کند که در صورت مشاهده هرگونه تخلف قیمت، گزارش ارائه کنند.در حالی که شهروندان قبل از شکایت از افزایش قیمت ها، عمدتاً از عدم اطلاع از قیمت پایه واقعی شکایت دارد.

حقیقت این است که این وضعیت دیگر برای مردم قابل تحمل نیست و توجیهات ارائه شده توسط تجار و شرکت های مواد غذایی دیگر قانع کننده نمی باشد.

هر چند بحران کرونا و مشکلات زنجیره تامین که بر جهان تحمیل شده موجب به وجود آمدن تورم در همه کشورها شده است. اما کنترل ها و قوانین سختگیرانه ای وجود دارد که از مصرف کنندگان در برابر طمع بازار محافظت و از هرج و مرج قیمت جلوگیری می کند. اما چیزی که مشاهده می کنیم این است که بازار به حال خود رهاست و گویا قوانین که اگر وجود داشته باشند برای این است که فقط درباره آنها حرف بزنیم و برای این نیست که عملا اجرایی شوند.

ای مسئولان،مردم در آتش گرانی و هرج و مرج ناشی از گرانی ها خفه شده اند، نه در تجملات بلکه در تامین نیازهای اولیه زندگی خود. شما باید برای نجات او مداخله کنید زیرا او دیگر نمی تواند این وضعیت را تحمل کند.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن