اخبارخارجی

انتقاد نویسنده سعودی از ترویج دین اسلام در جام جهانی قطر

آوای سنت : ترکی الحمد، نویسنده سعودی، به واعظان و انجمن‌های اسلامی که برای معرفی دین اسلام در جام جهانی قطر تلاش می کنند حمله کرد و گفت این اقدام آنها تعجیل برای استفاده از هر رویداد یا مناسبت برای تبلیغ اسلام است

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، الحمد گفت: این همه عجله و هیاهو از سوی مبلغان،سازمان‌ها، انجمن‌ها و ستارگان رسانه‌های مذهبی… سوء استفاده از هر رویدادیا مناسبت مذهبی یا غیرمذهبی، جهانی، منطقه‌ای یا محلی، برای دعوت به اسلام است.

وی افزود فرض را بر این می گذاریم که این اقدامات با حسن نیت انجام می شود،آیا واقعاً می خواهند دین را برای رضای خداوند متعال گسترش دهند یا برای سایر جنبه ها و اهداف عقیدتی و مادی، همه اینها در نهایت توجیه منطقی ندارد، بلکه بیهودگی محض است.

این نویسنده سعودی افزود: فرض کنیم تلاش های پربرکت آنها در نهایت با موفقیت کامل به پایان رسید و همه مردم جهان مسلمان شدند، آیا بعد از آن، این جهان زیباتر، آبادتر، پایدارتر و امن تر خواهد بود؟

او ادامه داد اینجا از چه اسلامی حرف می‌زنیم؟ در این دنیا اسلام واحدی وجود ندارد، اما اسلام های مختلف وجود داردکه با یکدیگر خصومت دارند و طرفداران هر یک از این اسلام ها مدعی هستند که اسلام آنها واقعی است، پس با این استدلال دیگران کافر می‌شوند و بر اساس این فهم با آن می‌جنگند درحالی که هیچ‌کس حقیقت محض را پیش از دیدار با خالق آن در روز قیامت نمی‌داند.

وی افزود اکثر افراد در این دنیا به دنبال اهدافی هستند که اسلام را وسیله ای برای رسیدن به اهداف خود در نظر می گیرند.

برخی حیثیت و پول می خواهند و برخی ها خواهان تبلیغات در رسانه هستند که ربطی به دین ندارد و کسانی هستند که شهرت یا اقتدار سیاسی یا اجتماعی می خواهند و افرادی نیز هستند که دین، آخرین چیزی است که به آن فکر می کنند.وی در پایان گفت: ادیان را وارد دنیایی نکنید که نیاز به تضاد و رقابت بیشتر ندارد.بلکه به تنوع و تحمل بیشتر نیاز دارد… و بگذار هزار گل شکوفا شود.

فعالان فضای مجازی مخالفت خود را با سخنان او اعلام کردند و گفتند که در رویدادهایی که توسط دیگرکشورها برگزار می شود شاهد ارائه فرهنگ های آنها هستیم بدون اینکه کسی در این زمینه منتقد این امر شود.

فهد القادر در این زمینه نوشت:چه اشکالی دارد؟چرا شما ناراحت می شوید؟اگر اسلام را پذیرفتند الحمدلله خوش آمدند و اگر امتناع کردند اشکالی ندارد باب دعوت به سوی خدا تا قیامت باز است(:أدع إلى سبیل ربک بالحکمه والموعظه الحسنه وجادلهم بالتی هی أحسن).

کاربر دیگری نوشت: وقتی باشگاه ها همجنس گرایی را وارد ورزش کردند کجا بودید؟

وقتی روسیه از روحانیون مسیحی برای گسترش مسیحیت در جام جهانی ۲۰۱۸ حمایت کرد، کجا بودید؟دین بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ یک فرد است و هر میزبان باید فرهنگ خود را به طور کامل برجسته کند.

فیصل القحطانی در این باره نوشت: برادر من، از سفیدی موهایت خجالت بکش و از پروردگارت بترس(ومن احسن قولاً ممن دعا الى الله وعمل صالحاً…)

کاربردیگری نوشت امیدوارم یکبار هم مقاله یا حتی یک توییت از شما بخوانم به امید اینکه شفاعت شما را نزد خدا کند.

قطر طی ساعات گذشته شاهد افزایش تلاش مبلغان و تأثیرگذاران برای معرفی اسلام در زمان برگزاری این مسابقات بود. گزارش ها همچنین از ورود ذاکر نایک واعظ معروف هندی به دوحه همزمان با شروع مسابقات حکایت دارند.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن