اخبارخارجی

انحلال سازمان دعوت اسلامی در سودان

آوای سنت : کمیته استرداد اموال وابسته به شورای حاکمیت سودان، دستور انحلال سازمان دعوت اسلامی و مصادره ۱۵۶ قطعه از اراضی سه تن از رهبران نظام سابق را صادر کرد.

وجدی صالح، عضو کمیته استرداد اموال و مبارزه با فساد سودان روز گذشته، در یک کنفرانس مطبوعاتی، دستور «محمد الفکی» نایب رئیس این کمیته مبنی بر مصادره همه اموال سازمان دعوت اسلامی در داخل و خارج سودان به نفع وزارت داریی را قرائت کرد.

این قانون همچنین شامل لغو ثبت همه شرکت‌های این سازمان و طرح‌های سرمایه‌گذاری آن می‌شود.

فکی در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: این کمیته قصد دارد، بحث استرداد تمام زمین‌های سران نظام سابق که به بیش از ۲ هزار قطعه می‌رسد و همچنین استرداد ۱۵۶ زمین مربوط به ۳ تن از رهبران نظام سابق را پیگیری کند.

عبدالفتاح برهان، رئیس شورای حاکمیت سودان در روز ۱۰ دسامبر دستور تشکیل کمیته لغو تابعیت و استرداد اموال و مبارزه با فساد را صادر کرد.

سازمان دعوت اسلامی در سال ۱۹۸۰ میلادی به عنوان یک سازمان بشردوستانه، غیرانتفاعی و مستقل بین‌المللی در خارطوم تأسیس شد.

نشر دین اسلام، تقویت ارزش‌های تسامح و همزیستی مسالمت‌آمیز، حمایت از نیازمندان و تشویق طرح‌های داخلی در زمینه توسعه و سازندگی از اهداف این سازمان بیان شده است.

دفتر مرکزی این سازمان در خارطوم قرار داشته و از طریق دفاتر خود در ۴۰ کشور آفریقایی خدمات انسان‌دوستانه خود را ارائه می‌دهد.

منبع : آناتولی ترکیه

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن