اخبارداخلی

اهدای بیمه‌نامه تکافل به علمای اهل سنت گنبدکاووس

آوای سنت : وزیر امور اقتصاد و دارایی طی سفر خود به استان گلستان و به مناسبت هفته وحدت از مرکز اسلامی گلستان بازدید و با علمای اهل سنت شهرستان گنبدکاووس دیدار کرد.

دکتر سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سفر یک روزه به شهرستان گنبدکاووس، در مرکز اسلامی گلستان ضمن دیدار و گفت‌‌و‌گو با علمای اهل سنت با تأکید بر ضرورت تقویت وحدت معتقدان به تشیع و تسنن و اشاره به پر رنگ بودن فرهنگ تقریب در استان گلستان بویژه شهرستان گنبدکاووس، اظهار داشت: تراز زندگی توأم با وحدت را می‌توانیم در ترکمن صحرا و استان گلستان ببینیم و برای این نعمت، خدای بزرگ را شاکریم.

از جمله اقداماتی که در هفته‌های اخیر و بر مبنای پیشنهادات خوب علمای اهل سنت صورت پذیرفته، راه‌اندازی تکافل به عنوان بیمه‌ای که در بسیاری از کشورهای اسلامی از آن استفاده می‌شود.

وزیر اقتصاد گفت: سال‌های سال صحبت از این می‌شد که باید دنبال شیوه‌ای از بیمه‌گری باشیم که اعتماد بیشتری را بین ادیان اسلامی برانگیزاند، اما اقدام موفقی صورت نمی‌گرفت.

وی افزود: خوشبختانه با همتی که صورت گرفت و با پژوهشی که توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی و پژوهشکده آن و بیمه دانا به عنوان شرکت پیشرو انجام شد؛ آیین‌نامه و بخشنامه تکافل ابلاغ شد و ما امروز از آن به‌عنوان یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم یاد می‌کنیم.

گفتنی است در پایان این دیدار، طی مراسمی از سوی دکتر خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارائی و دکتر رضا جعفری مدیرعامل شرکت بیمه دانا به علمای اهل سنت گنبد، بیمه‌نامه تکافل اهداء شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن