اخبارخارجی

اولین زن محجبه به پلیس نیوزیلند ملحق می شود

آوای سنت : وقتی حمله تروریستی به مساجد کریستچرچ انجام شد، «زینه علی» تصمیم گرفت برای کمک به جامعه اسلامی این کشور به پلیس ملحق شود و حالا او اولین نفر در نیوزیلند است که از حجاب به عنوان بخشی از لباس فرم خود هنگام انجام وظیفه به عنوان پلیس استفاده می کند.

به گزارش آوای سنت به نقل از « nzherald»،وقتی حمله تروریستی به مساجد کریستچرچ انجام شد، «زینه علی» تصمیم گرفت برای کمک به جامعه اسلامی این کشور به پلیس ملحق شود.

او نه تنها به زودی به عنوان یک افسر پلیس فارغ التحصیل می شود بلکه اولین نفر در نیوزیلند است که از حجاب به عنوان بخشی از لباس فرم خود هنگام انجام وظیفه به عنوان پلیس استفاده می کند.

این زن مسلمان ۳۰ ساله ، حتی با پلیس همکاری کرد تا لباسی را طراحی کند که هم برای نقش جدید او کاربرد داشته باشد و هم دینش را مد نظر قرار دهد.

وی در گفتگو با «هرالد تریبیون» گفت که مراحل طراحی حتی قبل از شروع کار در کالج پلیس  با بررسی پارچه ها و سبک های مختلف و ارائه توصیه ها آغاز شده است.

تغییرات بیشتر قبل از شروع دوره استخدام انجام شد بنابراین او تجهیزات لازم را داشت  و حتی نمونه ای هم برای پوشیدن پس از فارغ التحصیلی دارد.

علی درباره کار جدیدش می گوید: احساس خوبی دارم  که می توانم بیرون بروم و حجاب را به عنوان بخشی از لباس فرم پلیس نیوزیلند نشان بدهم.

وی افزود: احساس می کنم که با دیدن این نوع لباس فرم پلیس زنان مسلمان بیشتری خواستار ملحق شدن به ما خواهند بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن