اخبارخارجی

بازار رمضان لندن زیبایی های اسلام را به نمایش می گذارد

آوای سنت : مسلمانان درشهر لندن واقع در «انتاریو» کانادا با راه اندازی بازار رمضان در مرکز «بلوط سفید» این شهر زیبایی های اسلام را به نمایش می گذارند.

به نقل از «ctvnews»، بازار رمضان در بخشی از مرکز خرید «بلوط سفید» شهر لندن واقع در «انتاریو» کانادا برای استقبال از این ماه مبارک راه اندازی شده است.

در این بازار چندین فروشنده محلی غذاها و لباس‌های ویژه ماه مبارک رمضان را به نمایش می‌گذارند.

به گفته برگزارکنندگان بازار رمضان لندن، شرکت کنندگان از کالاهای به نمایش گذاشته شده در این بازار و خرید آنها برای استقبال از این ماه مبارک استفاده می کنند.

از جمله اقلام ضروریی که در این بازار به فروش می رسد، می توان به خرما، هدایای ویژه و تقویم‌های مخصوص ماه رمضان اشاره کرد.

«ثنا اللوزی»، یکی از برگزارکنندگان این بازار در این باره می گوید: مردمی که به بازار رمضان می‌آیند با تعداد زیادی از فروشندگان متنوع فرهنگی دیدار می کنند.

وی افزود: ما در تلاش هستیم تا اقلام مختلف از غذا گرفته تا لباس های سنتی، عطرها و آثار هنری را در این بازار برای مشتریان فراهم کنیم و این واقعا زیباست.

اعضای مسجد مرکزی لندن و مقامات محلی در مراسم افتتاحیه بازار رمضان این شهر شرکت کردند.

اللوزی گفت: من فکر می‌کنم رویدادهایی مانند این واقعا برای نشان دادن زیبایی اسلام مهم هستند و ما دوست داریم جامعه را گرد هم بیاوریم تا نشان دهیم مسلمانان چه افرادی هستند و چه سنت های زیبایی دارند.

وی تاکید کرد که همه این ها برای مبارزه با اسلام‌هراسی لازم است.

«محمد الجمالی، »امام جماعت ارشد مسجد مرکزی لندن نیز در این باره گفت: من تاکنون بازار رمضانی در چنین فضای عمومی که بتواند همه افراد با پیشینه های مختلف را دور هم جمع کند،ندیده بودم و امیدوارم که این فضا بتواند پیوندهای میان فرهنگی و میان ادیانی را تقویت کند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن