اخبارداخلی

بازگشت شرایط قرمز کرونایی به مناطق کورد نشین

آوای سنت: وزارت بهداشت از قرار گرفتن هشت شهرستان کرد نشین در وضعیت قرمز کرونایی خبر داد

به گزارش آوای سنت، بر اساس جدیدترین رنگ بندی کرونایی کشور، از بیست و چهار مهرماه ۹ شهرستان کشور در چهار استان آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و فارس وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند که هشت شهر آن کردنشین هستند.

در آذربایجان غربی شهرستان‌های اشنویه، بوکان، پیرانشهر، سردشت، در کردستان شهرستان سنندج و در کرمانشاه پاوه، جوانرود، سرپل ذهاب در وضعیت قرمز بسر می برند. به جز این هشت شهر کردنشین وضعیت در شهر استهبان استان فارس نیز قرمز اعلام شده است.

به این ترتیب از هفدهم مهرماه تا به اکنون شهرستان‌های با وضع قرمز کرونایی در استان آذربایجان‌غربی به چهار شهر افزایش پیدا کرد. دراوایل شهریور امسال آذربایجان غربی یکی از بدترین شرایط کرونایی را سپری کرد به طوری که همه شهرستان های این استان به مدت دو هفته در وضع قرمز قرار داشتند.

این روند در یک ماه گذشته روند بهبود را سپری نمود تا امیدواری ها برای کاهش شهرستان های با وضعیت قرمز و افزایش شرایط زرد و آبی بیشتر شود. با این حال امروز رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از مرگ ۲۲ نفر در هشت شهرستان این استان بر اثر ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: ۱۱ نفر از این تعداد، مربوط به ارومیه هستند.

جواد آقازاده با بیان این مطلب که تعداد مراجعین طی دو هفته گذشته رو به افزایش بوده است، اظهار داشت: این مسئله یک زنگ خطر برای افزایش تعداد بستری ها و ورود مجدد شهرستان ها به وضعیت قرمز می باشد.

در کردستان با تبدیل شدن وضعیت مریوان به نارنجی، تعداد شهرهای قرمز به یک شهر کاهش پیدا کرد. در این استان آمار مرگ و میر کرونایی به طور میانگین هفت نفر در یکروز بوده است. روز گذشته دانشگاه علوم پزشکی کردستان از مرگ ۱۰ بیمار در طول بیست و چهار ساعت خبر داد تا بدین ترتیب آمار فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تا به اکنون از مرز یک هزار و ۷۴۵ نفر عبور کند.

همچنین به گفته دکتر ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، پیک پنجم کرونا در این استان با فاصله بیشتر از یک ماه از سایر مناطق کشور شروع شد، ولی این موج طولانی‌ترین نوع آن از ابتدای شیوع کرونا بوده است.

همزمان استاندار کرمانشاه نیز نسبت به افزایش مجدد مبتلایان به کرونا به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم هشدار داد و گفت: متاسفانه کرمانشاه از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی جزو سه استان آخر کشور است و این موضوع هزینه های زیادی را در پی خواهد داشت. علی رغم اینکه واکسن به اندازه کافی داریم، ولی برخی افراد تمایل کمی برای واکسن زدن دارند‌.

وی ادامه داد: ممکن است ابهاماتی در فضای مجازی و دیگر مکان ها پیرامون واکسیناسیون مطرح شود که از رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه می خواهیم در قالب با شفاف سازی در صدا و سیما این ابهامات را برطرف کند.

بنابر این این گزارش، تنها تغییر ایجاد شده در رنگ بندی استان کرمانشاه برگشت رنگ شهرستان گیلانغرب از نارنجی به زرد است و در شرایط فعلی نیمی از شهرستان‌های آن در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن