اخبارخارجی

باشگاه فوتبال چلسی میزبان افطار میان ادیانی خواهد بود

آوای سنت :  به نقل از «chelseafc»، باشگاه فوتبال چلسی در روز ۲۶ مارس (یکشنبه ۶ فروردین) میزبان یک مهمانی افطاری در منطقه «استمفوردبریج» خواهد بود.

این اولین بار است که باشگاه چلسی تصمیم به پذیرایی از روزه داران در ماه مبارک رمضان گرفته است.

برگزاری مراسم افطار به مسلمانانی که ماه رمضان را جشن می گیرند، این فرصت را می‌دهد تا برای افطار دورهم جمع شوند و فضای امنی برای گفتگو و تعامل دوجانبه فراهم کنند.

تعدادی از مساجد محلی و اعضای جامعه مسلمانان چلسی مانند از جمله دانش آموزان مدارس به همراه اعضای باشگاه چلسی برای حضور در این مراسم دعوت خواهند شد.

مراسم افطار با همکاری پروژه «چادرهای رمضانی»، یک موسسه خیریه که در سال ۲۰۱۳ با هدف گرد هم آوردن جوامع و افزایش آگاهی از ماه رمضان تأسیس شد، اجرایی می شود.

پروژه چادرهای رمضانی که امسال ۱۰ سالگی خود را جشن می گیرد، جشنواره سالانه رمضان را برگزار می کند.  این مراسم در حقیقت جشنواره سالانه هنر، فرهنگ و خلاقیت با الهام از ماه مبارک رمضان است.

«عمر صلاح»، بنیانگذار و مدیر عامل پروژه چادرهای رمضانی می گوید: در یک دهه گذشته، پروژه چادرهای رمضانی بیش از نیم میلیون نفر را از طریق جشنواره سالانه رمضان و طرح شاخص «افطار باز» گرد هم آورده است.

وی افزود: ما مفتخریم که در مراسم «افطار باز» در استمفوردبریج با باشگاه چلسی همکاری کنیم.

فوتبال و رمضان مردم را با تجربیات مشترک گرد هم می آورد و ما خوشحالیم که این جشن مهم را با هواداران فوتبال از هر پیشینه ای که نماینده جوامع مختلف  هستند، به اشتراک می گذاریم.

برگزاری مراسم افطار از سوی باشگاه چلسی به عنوان بخشی از کمپین «نه به نفرت» و ترویج برابری و تنوع انجام می شود.

«سایمون تیلور»، رئیس بنیاد چلسی در این باره می گوید: خوشحالم که مراسم افطار را در کنار پروژه چادرهای رمضانی برگزار می کنیم و بسیار مفتخریم که اولین باشگاه لیگ برتری هستیم که این کار را انجام می دهد.

وی افزود: به رسمیت شناختن ماه مبارک رمضان و جامعه مسلمانان یک جنبه حیاتی از کار ما در ترویج تساهل مذهبی است و من مشتاقانه منتظر استقبال از همه در روز یکشنبه، ۲۶ مارس هستم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن