اخبارخارجی

بحران تامین غذای حلال برای مسلمانان در بریتانیا

آوای سنت : بحران اقتصادی در بریتانیا چالش های جدیدی را برای اقلیت های مسلمان در تامین غذای حلال به وجود آورد.

به ویژه اینکه درسال گذشته هشدارهای زیادی درمورد فروپاشی بانک‌های مواد غذایی در بریتانیا داده شده بود،با افزایش نیازجامعه به بانک‌های غذایی،نیازهای اساسی مانند غذای حلال،غذای دیابتی بدون لاکتوز و سایر رژیم‌های غذایی خاص افزایش یافت که فشار بر بانک‌های مواد غذایی را تشدید کرد.

این درشرایطی است که هزینه قبض های گاز حدود ۱۳۰ درصد افزایش یافته و تورم قیمت مواد غذایی به ۱۶.۷ درصد رسیده است

دراین زمینه،الجزیره با کیت کورتوس،مسئول بانک غذای Love Works که به شهرستان ساری درجنوب شرقی لندن خدمات رسانی می کند،تماس گرفت وجویای اوضاع شد،او تاکید کرد که وضعیت به ویژه دریک سال اخیر ازکنترل خارج شده است.

تعداد دریافت کنندگان بسته های غذایی از ۷۴۱ بسته درسال ۲۰۱۹ به ۲۵۹۰ بسته در سال ۲۰۲۲ رسید یعنی دو برابرشد.

کیت توضیح دادکه تقاضا برای بسته های غذایی در فصل زمستان به دلیل قبض های گرمایشی بالا افزایش می یابد، بنابراین بسیاری از خانواده ها یک انتخاب بیشتر ندارندحق انتخاب قبض گرمایشی یا غذا.

اگرچه برخی ازاتاقها دارای آشپزخانه هستند،اما بسیاری ازخانواده ها در وهله اول وسایل آشپزی ندارند،الجزیره پس ازگفتگو با برخی از خانواده ها،گشتی در یکی از ساختمان ها انجام داد.

یک زن پناهجو که نخواست نامش فاش شود،می‌گوید: بیش از دو سال است که طعم گوشت را نچشیده است،زن دیگری افزود:یک سال است که گوشت نخورده ام.او گفت آخرین باری که گوشت قرمز خوردم عید قربان سال گذشته بود که برخی ازمسلمانان به ما گوشت قربانی داده بودند.

جمعیت مسلمان در شهرستان ساری با برآورد ۳.۲ درصد از کل جمعیت دررتبه ماقبل آخر قراردارد.

درحالی که درصد جمعیت مسلمان بیرمنگام به ۲۹.۹ درصد می رسد که تفاوت بزرگ دردریافت خدمات برای مسلمانان  بین دو استان را توضیح می دهد.

در استان‌هایی که جوامع مسلمان درآن‌ها بیشتر است،همبستگی جامعه امکان افتتاح بانک‌های غذای حلال را فراهم کرد به طوری که نه تنها نیازهای مسلمانان در منطقه را پوشش می‌دهد،بلکه درها را به روی هر نیازمند،صرف‌نظر از پیشینه مذهبی‌اش باز می‌کند.

موسسه”دست مسلمان”روزانه درمناطق مختلف بریتانیا غذای حلال ارائه می کند.الجزیره باعمران خان مسئول آشپزخانه موسسه تماس گرفت و وی تاکید کرد که این موسسه روزانه صدها وعده غذایی گرم ارائه می دهد،و این غذا فقط مخصوص مسلمانان نیست بلکه هر نیازمندی می تواند از آن استفاده کند،او گفت تمام غذاهای پخته شده ازگوشت حلال است.

با این حال،نزدیکترین بانک غذا که درحال ارائه گوشت حلال پخته به خانواده های آسیب دیده درمنطقه جنوبی سوریه است حدود یک ساعت و نیم فاصله دارد، زیرا در شمال ساری،درپایتخت لندن واقع شده است که با هزینه مالی بالای حمل و نقل به اندازه بیش از هزینه ۱۰ وعده غذایی است،این یعنی هزینه دسترسی به غذا از خود غذا بیشتراست.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن