اخبارخارجی

بحرین هم سفیر خود را در سوریه منصوب کرد

موافقان و مخالفان احیای مناسبات منامه -دمشق

آوای سنت :پس از ۱۳ سال قطع روابط، بحرین سفیر خود را در سوریه تعیین کرد و موافقان و مخالفان به صف شدند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، پس از آنکه مقامات بحرین تصمیم گرفتند اولین سفیر خود را از زمان بحرانی شدن روابط در سال ۲۰۱۲ در دمشق منصوب کنند، موضوع بحرین و سوریه شاهد اختلاف نظر بود.

نشریه شما (۱/۱/۲۰۲۲) نظرات متفاوت توئیترها و اختلافات آنها را در مورد این تصمیم رصد کرد. در حالی که برخی از آنها به این بهانه که رئیس جمهور سوریه علیه مردم کشور خود مرتکب جنایات بشردوستانه شده است با این اقدام بحرین مخالفت کردند، اما برخی دیگر  با دعوت از سوریه برای بازگشت به آغوش اعراب با این تصمیم بحرین موافقت کردند.

وزارت امور خارجه بحرین در حساب کاربری خود در توئیتر،خبر انتصاب وحید مبارک سیار را به عنوان سرپرست نمایندگی دیپلماتیک بحرین در جمهوری عربی سوریه با عنوان سفیر فوق العاده و تام الاختیار منتشر کرد. این وزارتخانه  نوشت: پادشاه این کشور با صدور فرمانی رئیس هیئت دیپلماتیک پادشاهی بحرین در جمهوری عربی سوریه را منصوب کرد.

احمد عبدالواحد توئیتر با ابراز تعجب از انتصاب سفیر بحرین در کشوربشار که متحد ایران است، نوشت بحرین که شکرخدا ایران نتوانست در این کشور عملیات خرابکارانه انجام دهد ، امروز با گشودن سفارت خود به روی رژیم  بشار اسد به خرابکاری ایران در کشور ما کمک کرد.

سعود مطلق الذیابی در حالی که از دلایل این انتصاب پرسید، گفت: این موضوع او را سردرگم می کند. او پرسید آیا از طرف احزاب خارج از شورای همکاری خلیج فارس برای فرستادن سفیر به سوریه که به تعبیر وی توسط یک رژیم ظالم اداره می شود تحت فشار قرار گرفته اید؟

عید البلوی در توئیتی نوشت: سبحان الله… وقتی بحرین روابط خود را با اسرائیل عادی  کرد تعجب نکردید و حالا که سفیر خود را به یک کشور عربی بازگرداند تعجب می‌کنید؟!

از سوی دیگر رانیه الجاسم پس از ۱۰ سال جدایی برای دو کشور آرزوی موفقیت کرد و نوشت حالا پس از ۱۰ سال دوران جدیدی آغازشد، برای هر دو کشور آرزوی موفقیت دارم.

محمد التقی با استقبال از این تصمیم بحرین و تایید بازگشت سوریه به اتحادیه عرب در آینده نزدیک نوشت پادشاه بحرین با صدور حکمی وحید مبارک سیار را به عنوان سرپرست نمایندگی دیپلماتیک در دمشق پایتخت سوریه با عنوان سفیر فوق العاده و تام الاختیار منصوب کرد.او نوشت: سوریه به زودی به جمع کشورهای اتحادیه عرب باز خواهد گشت.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن