اخبارخارجی

برافراشته شدن پرچم همجنسگراها در بغداد

آوای سنت : دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق روز یکشنبه پرچم همجنسگراها را برای اولین بار و به صورت رسمی در بغداد به اهتزاز در آورد.

صفحه رسمی توئیتر دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق در این زمینه اعلام کرد: امروز با مشارکت سفارت کانادا و سفارت بریتانیا در عراق، به نمایندگی های دیگر اتحادیه اروپا در جهان پیوستیم و پرچم رنگین کمان که نماد به عنوان نماد همجنسگراها را برای بزرگداشت روز جهانی مبارزه با خشونت علیه همجنسگراها و تغییر جنسیت برافراشته کردیم تا بر حقوق همجنس گراها تاکید کرده باشیم.

سفارت اروپا گفته این اقدام در راستای «گرامیداشت» ۱۷ ماه می که روز همجنسگرایان است، صورت گرفته است.

گروه های مختلف مردم و فعالان فرهنگی عراق منتشر واکنش مسئولان دولت به این اقدام مغایر با قوانین دین اسلام و فرهنگ مردم عراق هستند.

پارلمان عراق برافراشتن پرچم همجنس‌بازان در بغداد را محکوم کرد
پارلمان عراق اقدام برخی از کشورهای غربی در استفاده از پرچم و نماد همجنس‌بازان در شهر بغداد، پایتخت این کشور را محکوم کرد.

کمیته روابط خارجی پارلمان عراق روز یکشنبه، لحظاتی بعد با صدور بیانیه‌ای رسماً اقدام سفارتخانه های انگلیس، اتحادیه اروپا و چند کشور دیگر را در برافراشتن پرچم جریان منحرف همجنس‌بازها را محکوم و آن را اقدامی علیه تمامیت ارضی و عرف اجتماعی و عقائد مذهبی مردم عراق دانست. این کمیته از وزارت امور خارجه عراق خواست برخورد لازم را با این سفارتخانه ها داشته باشد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن