اخبارخارجی

برکناری یک مسلمان از مقام خود به علت باورهای اسلامی

آوای سنت : یکی از نمایندگان مسلمان پارلمان بریتانیا می‌گوید که اعتقاداتش دلیل برکناری از سمت وزارت در سال ۲۰۲۰ بوده است.

یکی از قانونگذاران کنونی بریتانیا که پیشتر به عنوان یکی از اعضای کابینه در وزارت حمل نقل کار می‌کرد، به دلیل مسلمانی برکنار شده است. براساس گفته ها “مسلمان بودن” این زن، همکارانش را ناراحت  و معذب کرده است.

او معاون پارلمانی دولت در وزارت حمل و نقل و مقام ارشد این وزارتخانه بود.

“نصرت غنی” ۴۹ ساله گفت که “مسلمانی” دلیل برکناری او از وزارت حمل و نقل در فوریه ۲۰۲۰ عنوان شده است.

او گفت یک ناظر پارلمانی این موضوع را به او اعلام کرده است.

مارک اسپنسر ناظر پارلمانی و از اعضای حزب محافظه کار می‌گوید که اشاره “نصرت غنی” به سمت او است. “اسپنسر” ادعای نصرت غنی را کاملا نادرست و دروغ خواند.

اتهامات غنی یک هفته پس از ادعاهای “ویلیام راگ” یکی دیگر از همکاران “نصرت غنی” در پارلمان درباره “باج خواهی” دفتر نخست وزیری از نمایندگانی که به دنبال برکناری او بودند، مطرح شده است.

“ویلیام راگ” در روزهای گذشته اعلام کرد که خواستار مداخله پلیس بر عملکرد ناظران و برخی از مقامات دولتی علیه برخی از نمایندگان منتقد جانسون است. برخی از نمایندگان پارلمان بریتانیا به دلیل مهمانی های دفتر نخست وزیری در طول قرنطینه کرونا خواستار برکناری و استعفای جانسون شدند.

“ویلیام راگ”، رئیس کمیته اداری و قانون اساسی مجلس عوام انگلیس روز پنج شنبه اعلام کرد که گزارش هایی درباره اخاذی از نمایندگان دریافت کرده است. براساس ادعای و  اعضای محافظه کار پارلمان انگلیس که مظنون به نافرمانی از نخست وزیر بودند توسط مقامات دولتی به انتشار مطالب توهین آمیز در رسانه ها تهدید می شدند.

جانسون در اوج دوران قرنطینه در چند مهمانی در محوطه و باغ دفتر نخست وزیری شرکت کرده و این موضوع خشم عمومی در بریتانیا را برانگیخته است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن