اخبارداخلی

برگزاری شورای اجتماعی اهل سنت در سیستان و بلوچستان

استفاده بهینه از ظرفیت نخبگان اهل سنت

آوای سنت: شورای اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان با حضور برخی از علماء و فعالان اجتماعی اهل سنت استان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در این جلسه ضمن تبریک سال جدید و گرامیداشت ایام معنوی ماه شعبان المعظم، با اشاره به شیوع بیماری کرونا ابراز داشت: امیدوارم که خداوند متعال با لطف و برکتش این بلای فراگیر کرونا را از سر جامعه اسلامی و جامعه بشری دفع کند.

آیت الله مصطفی محامی افزود: امیدوارم خداوند به همه ما توفیق عنایت کند که از این روزها و ساعت های ماه شعبان بهره وافر و کامل را برده و آمادگی خود را برای بهره مندی از فیوضات ماه رمضان، ماه ضیافت الهی بالا ببریم.

وی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان بر لزوم همدلی و مواسات بیشتر با مردم در ماه رمضان تأکید خاطر نشان کرد: از خداوند می خواهیم که در این ماه، توفیق داشته باشیم تا اهل مواسات باشیم و از کسانی که در زندگی و معیشتشان دچار مشکل هستند دستگیری نماییم.

نماینده مقام معظم رهبری در استان افزود: شورای اجتماعی اهدافی دارد و از جمله مهمترین آنها تصمیم گیری با رایزنی و مشورت و استفاده از عقل جمعی صاحبان نظر، مشارکت بزرگواران و فرهیختگان اهل سنت در امور جاری استان، پیگیری مسائل استان و حل مشکلات آن با همکاری و همیاری اعضاء می باشد.

وی در ادامه برخی از سیاست های کلی نهاد را برشمرده و گفت: تحکیم وحدت و انسجام امت اسلامی خصوصاً در استان، تکریم عموم مردم و تجلیل از بزرگان، دانشمندان و فرهیختگان به طور خاص، رعایت انصاف، صداقت و تطابق قول و عمل از جمله سیاست های کلی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان می باشد.

وی افزود: بر حسب سیاست های نهاد در تلاش هستیم تا نیروهایی را برای نهاد جذب نماییم و با توجه به اینکه حضور اهل سنت در نهاد کم است اولویت جذب ما با اهل سنت می باشد و اگر کسی نیروی خوب و مناسبی را می شناسد به ما معرفی کند.

محامی اظهار داشت: امور اجتماعی دامنه گسترده ای دارد و این شورا برای فعالیت موثر باید متشکل از کمیته هایی در زیر مجموعه خود باشد.

فارس

آوای سنت: امید است در مجامع و نشست هایی که در آنها در مورد اهل سنت تصمیم سازی می گردد از توان فکری علما و اساتنید اهل سنت بیشتر استفاده گردد.

 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن