اخبارخارجی

بسته چند خبر آوای سنت

آخرین تحولان ایران و جهان در بسته خبری

آوای سنت : مهم ترین اخبار ایران و جهان در بسته خبری چند خبر آوای سنت

تشدید شرایط حاد کرونایی  در کشور

رییس بخش عفونی بیمارستان لقمان با اشاره به تاخت و تاز شدید کرونا در کشور، گفت: به هیچ وجه آینده روشنی از یک ماه آینده ویروس نداریم، تمام امید ما مثل پیک‌های قبلی این است که خود ویروس فروکش کند و این در حالی است که سیستم درمانی کشور شرایط بسیار سختی دارد.

دکتر شروین شکوهی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه با افزایش تعداد کلی بیماران درصد تعداد بیماران بدحال هم به همان نسبت افزایش می‌یابد، گفت: متاسفانه انگار مردم فراموش کردند که کرونا وجود دارد.

حمله داعش به نظامیان مصری

حمله داعش به نیروهای مصر در صحرای سینا منجر به کشته شدن دستکم پنج نظامی و شماری مجروح شد.

به گزارش فارس، مقام‌های مصری گفتند که تروریست‌های داعش روز شنبه در شمال شبه جزیره سینا در یک عملیات کمین دستکم پنج نیروی امنیتی را کشتند.

به گزارش وبگاه «تایمز اسرائیل» مقام‌های مصری گفتند که دست کم ۶ نظامی دیگر در حمله به شهر «شیخ زوید» مجروح شده و به بیمارستان نظامی منتقل شده اند. این مقام‌ها افزودند که نیروهای امنیتی مصر در این درگیری سه تروریست را کشتند.

انصراف ورزشکار لبنانی از رویارویی با حریف اسرائیلی

ورزشکار لبنانی برای پرهیز از رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی در مسابقات جهانی هنرهای رزمی بلغارستان از مسابقه انصراف داد.

«عبدالله منیاتو» رزمی کار لبنانی پس از آنکه قرعه مبارزه در برابر ورزشکاری از رژیم صهیونیستی به نامش در آمد، انصراف خود را اعلام کرد.

وی در پی انصراف از ادامه مسابقه اظهار داشت که به دلیل به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی، در این مبارزه شرکت نخواهد کرد، زیرا چنین حضوری را به معنای عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر می داند.

محمد الغُربی مربی وی نیز گفت: متاسفانه قرعه نخستین حریف عبدالله در دور اول به نام یک ورزشکار اسرائیلی افتاد که البته ما در این مسابقه حاضر نخواهیم شد، زیرا حضور در این مبارزه به معنای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی است که فرزندان ما را می‌کشد و سرزمین ما را غصب کرده است.

آزادی بازداشت شدگان ناآرامی های اخیر خوزستان

صادق مرادی رییس کل دادگستری خوزستان به همراه تعدادی از معاونین قضایی، معاون دادستان مرکز استان و رییس سازمان زندان‌ها با حضور در زندان سپیدار اهواز، با بازداشت شدگان ناآرامی‌های حوادث کمبود آب در استان دیدار و پس از استماع صحبت‌های آنان، دستورات قضایی پیرامون آزادی و رسیدگی سریع به اتهامات این افراد صادر کردند.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی گفت: در ۲ روز اخیر بعد از دستور رییس قوه قضائیه تعداد قابل توجهی از بازداشت شدگان این ناآرامی‌ها آزاد شدند و تعداد دیگری که موارد امنیتی نداشته باشند ظرف چند روز آینده آزاد خواهند شد.

اعلام وضعیت فاجعه زده توسط اردوغان

رئیس جمهور ترکیه مناطق بحران زده از آتش سوزی را فاجعه زده اعلام کرد.

رجب طیب اردوغان در پیامی در حساب توئیتری خود آورد: ما مناطق تحت تأثیر آتش سوزی‌های جنگلی را به عنوان منطقه فاجعه زده اعلام کرده ایم. ما تمام اقدامات لازم برای التیام زخم‌های ملت خود، پرداخت خسارت و هر کاری که شرایط بهتر از قبل شود، را انجام می‌دهیم.

تاکنون بر اثر این آتش‌سوزی ۶ تن از شهروندان ترکیه‌ای جان خود را از دست داده‌اند و ۱۲۲ تن دیگر نیز مجروح شده‌اند. هوای گرم و وزش باد شدید باعث شده تا شعله‌های آتش در اطراف شهر ماناوگات در ۷۵ کیلومتری (۴۵ مایلی) شرق شهر آنتالیا و روستا‌های اطراف گسترش یابد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن