اخبارداخلی

بهره‌مندی ۳۶۰ دانش آموز نیازمند کردستانی از طرح مدارس همدل

آوای سنت : مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: در راستای تفاهم‌نامه این نهاد با آموزش و پرورش، ۳۶۰ دانش آموز نیازمند استان از طرح مدارس همدل بهره مند و به صورت رایگان ثبت نام شدند.

 رضا طوسی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از مدیران موفق و فعال طرح مدارس همدل استان کردستان در سنندج اظهار کرد: طرح مدارس همدل از سال گذشته با هدف توسعه و ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در مدارس، ارتقای کیفیت فعالیت های پرورشی و آموزشی مدارس به صورت مشترک و به جهت شناسایی و حمایت از دانش آموزان مستعد و علاقمند به تحصیل اجرا شده است.

وی افزود: براساس این تفاهم نامه حدود هزار و ۵۴۴ دانش آموز در مدارس هیات امنایی، غیردولتی و نمونه دولتی شناسایی شد که بیشترین فراوانی ما در مدارس هیات امنایی با ۶۶۰ نفر و کمترین آن حدود ۲۴۱ نفر در مدارس نمونه دولتی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان ادامه داد: از این تعداد دانش‌آموز شناسایی شده، حدود ۳۶۰ نفر به صورت رایگان در این مدارس ثبت نامه شده و شهریه ای پرداخت نکرده اند.

وی یادآور شد: براساس این تفاهم نامه، کمیته امداد براساس ضوابط و مقررات خود، تعهداتی را در زمینه تامین تجهیزات ملزومات آموزشی و پرورشی برای مدارس همکار در طرح همدل دارد که ۹ مدرسه همکاری کرده و نیازهای آنان براساس خوداظهاری مدارس احصا و به آنها اهدا شده است.

طوسی اضافه کرد: با پیگیری های انجام شده از منابع دفتر مرکزی ۱۲۰ میلیون تومان برای تجهیزات مورد نیاز این مدارس جذب شد که امروز در این مراسم تقدیم مدیران مدارس خواهد شد.

وی افزود: برای مدیران این مدارس هم از منابعی که کمیته امداد تامین کرده است، تسهیلات قرض‌الحسنه با سرانه ۱۵ میلیون تومان پرداخت شده است، ضمن اینکه اقلام تهیه شده برای مدارس نیز شامل رایانه، پرینتر، ویدیو پروژکشن و آب سردکن بوده که امیدواریم بتواند بخشی از نیازهای مدارس را مرتفع کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان اظهار کرد: امسال هم این آمادگی را داریم که بتوانیم بخشی از نیازهای این مدارس همکار را تامین و تجهیزات موردنظر را در اختیار آنان قرار دهیم.

دانش آموز نیازمند کردستانی

کمیته امداد مرجع و پناهگاه نیازمندان جامعه است

فرماندار سنندج نیز در این آیین اظهار کرد: کمیته امداد حضرت امام(ره) از مولودهای مبارک انقلاب اسلامی و یادگار ارزشمند حضرت امام راحل است که یک نهال کوچکی را غرس کردند و امروز به درخت تنومندی تبدیل شده است.

حسن عسگری افزود: قطعا کمیته امداد مرجع و پناهگاه همه مستضعفین است و بی پناهانی که از بسیاری جاها قطع امید کرده‌اند این نهاد را به عنوان خانه خود می دانند و از خدمات ارزشمند آن بهره مند می شوند.

وی در ادامه به اجرای مدرسه همدل اشاره کرد و گفت: مدرسه همدل طرح بسیار ارزشمندی است چرا که تربیت نسل آینده یکی از با ارزش‌ترین وظایف اموزش و پرورش است و بی شک پرورش در کنار آموزش معنی پیدا می کند.

فرماندار سنندج با بیان اینکه تربیت نسل آینده مهمترین ماموریت آموزش و پرورش است، اظهار کرد: طرح مدرسه همدل راهبرد بسیار خوبی برای شناسایی و شکوفایی استعدادهای نهفته در میان دانش آموزان نیازمند است چرا که کمیته امداد از لحاظ مالی اموزش و پرورش از لحاظ تربیتی در کنار هم باشند شکوفایی را شاهد خواهیم بود.

حامیان نیازمندان از رحمت ویژه خدا بهره‌مند می‌شوند

امام جمعه موقت سنندج نیز در این آیین اظهار کرد: کمک به نیازمندان و قشر ضعیف جامعه سعادت دنیا و اخرت را برای افراد به دنبال دارد و کارکنان کمیته امداد امام به عنوان نهادی حمایتی از رحمت ویژه خداوند بهره مند می شوند.

دانش آموز نیازمند کردستانی

ماموستا سید احسن حسینی افزود: افرادی که حامی اقشار ضعیف جامعه هستند بی شک برای جلب رضایت خداوند کار می کنند و در قیامت نیز همانند شهدا و صالحان شافعی و شفاعت کننده خواهند بود.

در استان کردستان ۱۶۰ هزار نفر در قالب ۷۶ هزار خانوار یعنی ۱۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که ۲۳ هزار نفر از این تعداد دانش آموز بوده و از خدمات این نهاد بهره مند می شوند./ایرنا

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن