اخبارداخلی

به کارگیری روحانیون اهل سنت در دستگاه قضایی استان کردستان

آوای سنت : امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه علما چراغ بشریت در جهان خاکی هستند، گفت: سال‌هاست در جهت جذب روحانیون اهل سنت در دستگاه قضا اقدامی صورت نگرفته است در حالیکه استفاده از جامعه روحانیت اهل سنت با توجه به آشنایی با موازین شرعی در دستگاه قضا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج روز گذشته ، ۱۴ اردیبهشت در دیدار رئیس قوه قضائیه با روحانیون و ائمه جمعه و جماعت استان کردستان با اشاره به امر قضاوت به عنوان یک رسالت مهم در نظام مقدس انقلاب اسلامی گفت: رعایت عدالت و دفاع از حق مظلوم، رسیدگی به پرونده‌ها و قضاوت درست از اولویت‌های قضات دستگاه قضا بوده است.

وی با اشاره به اینکه علما چراغ بشریت در جهان خاکی هستند، افزود: سال‌هاست در جهت جذب روحانیون اهل سنت در دستگاه قضا اقدامی صورت نگرفته است در حالیکه استفاده از جامعه روحانیت اهل سنت با توجه به آشنایی با موازین شرعی در دستگاه قضا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

امام جمعه سنندج با اشاره به مشکلات بیکاری و اقتصادی در استان بیان کرد: در استان کردستان مردم از مشکل بیکاری و معیشتی رنج‌های بسیاری می‌برند لذا با بهره‌گیری از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان و احداث کارخانجات این امر را می‌توان مرتفع کرد.

وی توجه به مسئله بازارچه‌های مرزی و ساماندهی وضعیت ‎آنها در جهت رفع مشکل کولبران را یکی دیگر از مطالبات مردم استان دانست و افزود: وجود مناطق گردشگری و مذهبی ظرفیتی قوی برای توسعه سرمایه‌گذاری در استان کردستان است.

ماموستا رستمی با اشاره به دریاچه آب شیرین زریوار در مریوان گفت: وجود این دریاچه و پتانسیل‌های خاص زمینه‌ساز پیشرفت و توسعه گردشگری استان را فراهم خواهد کرد که درخواست داریم توجه به این دریاچه در اولویت رسیدگی قرار گیرد.

وی با تأکید بر توجه به مسئله روحانیون، افزود: امیدواریم که مسئولان دستگاه قضا رسیدگی به مشکلات معیشتی و زندگی قضات که بار سنگین قضاوت را برعهده دارند، را مورد توجه قرار دهند.

حجت‌الاسلام علم‌الهدی، یکی از روحانیون حوزه علمیه بیجار در این دیدار گفت: روحانیون مبارز در خط اول دفاع نظام در برابر هجمه‌های دشمنان قرار دارند لذا سران قوا در دفاع از روحانیون در امر به معروف و نهی از منکر همگام باشند.

وی با اشاره به بحث خانه و خانواده افزود: دشمن تمام امکانات خود را برای به اضمحلال کشاندن این نهاد به کار گرفته است لذا رسیدگی به نهاد خانواده جزو اولویت‌ها باشد.

حجت‌الاسلام علم‌الهدی، حل مشکل معیشت مردم جزو اولویت‌های درجه اول نظام است، افزود: در توزیع اقلام اساسی هماهنگی لازم شود چراکه مردم در برخی موارد کمترین بهره را از بودجه‌های کشوری دارند.

وی با اشاره به اینکه اختلاس زیبنده نظام نیست، افزود: در این راستا دستگاه قضا باید با اختلاس‌گران برخورد لازم و جدی را داشته باشد چراکه این امر از مطالبات مردمی می‌باشد.

ماموستا سیدمحسن حسینی، امام جمعه کامیاران در ادامه این دیدار گفت: استان کردستان میعادگاه ۵۵ شهید روحانی به دست ضد انقلاب و تکفیری‌هاست و علیرغم این امر روحانیون همواره در این راه مصمم‌تر از گذشته عمل کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه علما و روحانیان شیعه و سنی همواره و همگام نظام دسیسه‌های دشمنان را خنثی کردند لذا خدمات آنان باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد، افزود: مردم همیشه در صحنه استان کردستان شایسته بیشترین و بهترین خدمات و احترام هستند.

روحانیون اهل سنت

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن