اخبارداخلی
موضوعات داغ

بیانیه مرکز اسلامی استان گلستان در زمینه توهین به مقدسات اهل سنت

آوای سنت: در پی توهین به مقدسات اهل سنت در یک مراسم عزاداری در جوادیه تهران مرکز اسلامی گلستان با انتشار بیانیه ای این افدام را محکوم کرد.

متن بیانیه منتشر شده بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بر اساس آیات قرآنی، وحدت امت، سبب مصونیت دین، تأیید الهی و نصرت است و نعمت وحدت وهمدلی، نعمتی است که هیچ مسئله ای با آن برابری نمی کند.
به همین خاطر یکی از آموزه های انقلاب که منجر به وحدت ملی و اتحاد اقوام و مذاهب شده است، موضوع وحدت و تقریب مسلمانان با یکدیگر در جهت تشکیل امت واحده اسلامی بوده است.
آغاز نهضت اسلامی امام راحل در سال ۱۳۴۲ و ادامه آن پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ نقطه عطفی در تفکر اسلامی و وحدت شیعه و سنی را به دنبال داشته است.
اندیشه وحدت از دیدگاه امام خمینی (ره) وسیله نفی سلطه غیرمسلمانان بر امت‌ اسلامی و یکی از مظاهر آن اختصاص آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان “روز قدس” در حمایت از حقوق مسلمانان در کشوری دیگر است.
ایجاد اتحاد میان آحاد مسلمانان در سراسر جهان، از آرمان‌های اصیل اسلام است و انسجام اسلامی از اصول راهبردی مورد توجه قرآن و سیره نبوی و ائمه اطهار(ع) است که در بیانات بنیانگذار وحدت بزرگ اسلامی حضرت امام خمینی (ره) نیز بدین بیان تجلی کرده است: «اسلام در دو کلمه خلاصه می‌شود: کلمه توحید و توحیدِ کلمه.
پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، گفتمان وحدت و تقریب به صورت جدی مورد تأکید امامین انقلاب قرار گرفته و روز به روز این توصیه قرآنی پر فروغ تر مورد توجه قرارگرفته است.
امروز رهبر معظم انقلاب بهترین و بزرگ ترین منادی وحدت اسلامی در جهان است و به فرموده مقام معظم رهبری هر کسی بین اهل تشیع و اهل سنت تفرقه بیاندازد مزدور دشمن است.

در ادمه این بیانیه آمده است:
لازم به ذکر است، وحدت و انسجام در جامعه اسلامی نقش موثری در خنثی سازی بسیاری از توطئه ها و نقشه های دشمنان داشته و دارد.
دشمنان اسلام و انقلاب همواره از وحدت شیعه و سنی در هراس بوده و در طول سالیان متمادی با هر توطئه‌ای سعی در بهم زدن وحدت مذاهب اسلامی داشته اند تا با این اقدام به پیکره اسلام و مقام بلند پیامبر اکرم (ص) ضربه بزنند.
دشمنان با توجه به وحشتی که از وحدت مسلمانان دارند، از صدر اسلام تاکنون با ایجاد تفرقه در بین مسلمان، اتحاد و همبستگی جهان اسلام را مورد هدف قرار داده اند که البته بخش عظیمی از آنان با هوشیاری مسلمانان نقش برآب شده و پس از این نیز، با شکست مواجه خواهد شد.
جریان نفوذ و عوامل استکبار و دشمنان اسلام و مسلمین از هر فرصتی استفاده می کنند که این وحدت و برادری که در ایران اسلامی و در بین شیعه و سنی به عنوان دو بازوی توانمند اسلام است، خدشه وارد کنند.
اهل سنتی که محبت به اهل بیت (ع) را برخود فرض دانسته و در زمره ی محبین اهل بیت عصمت و الطهارت و علی الخصوص سرور وسالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) هستند، بی شک طرح هرگونه مسائل اختلافی، هتک و توهین به مقدسات مذاهب اسلامی بازی در زمین دشمنان و ضد وحدت و امنیت کشور می باشد، چرا که که این اتفاق مخالف فرموده رهبر معظم انقلاب «حفظه الله» می باشد که می فرمایند: تشدید اختلافات در دنیای اسلام، ممنوع است و آن را حرام شرعی می دانند.

در ادمه این بیانیه آمده است:
اما دشمنان نظام و انقلاب بدانند، اشتراکات فراوان عقیدتی و فقهی آنقدر زیاد و گسترده است که جایی برای طرح ویا بها دادن به حرف بداندیشان و هر گونه اختلاف افکنی نخواهد داشت.
اتحاد و همبستگی بین اقوام و مذاهب اسلامی با برطرف کردن اختلافات موجب مایوس شدن دشمنان و خنثی کردن توطئه آنان‌ علیه دین اسلام می‌شود.
سیاست کلان و رهبردی جمهوری اسلامی ایران وحدت را یک تکلیف دینی، شرعی و ملی می داند و برای تحقق و اثبات وحدت و دفاع از کیان و مقابله دشمنان خون برادران شیعه و سنی در جنگ تحمیلی و در دوران دفاع مقدس، در یک سنگر و با هم آمیخته شد و در این راستا برادران اهل سنت بیش از ۱۱ هزار شهید و هزاران آزاده و ایثارگر و جانباز تقدیم انقلاب و نظام کردند.
یاد آور می شود؛ در دیدار اعضای کنگره ۴ هزار شهید استان گلستان با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، ایشان فرمودند: استان گلستان در زمینه وحدت و زندگی مسالمت آمیز الگو و نمونه است و این مدال افتخار به خاطر رهنمودهای مقام معظم رهبری و حضور با برکت آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و علما روحانیون تقریبی شیعه و سنی و مردم با بصیرت بر سینه استان گلستان نقش بسته است و مردم این سامان اجازه نخواهند داد کوچکترین رخنه ای در وحدت استان ایجاد شود.

این بیانیه می افزاید:

اکنون که شاهد طرح و برنامه های دشمن و ایادی آن در فضای مجازی و حقیقی برای ایجاد اختلاف و فتنه قومی و مذهبی هستیم، کشور عزیزمان بیش از گذشته نیاز به همدلی و وحدت ملی دارد ولی متاسفانه هر از چند گاهی عده ای، آگاهانه و جمع محدودی به خاطر عصبیت مذهبی و عدم اطلاع از نتایج عملکرد خود در جامعه، برخلاف فرامین قرآن کریم و سیره معصومین و رهنمودهای امامین انقلاب حرکت کرده و به مقدسات مذاهب اسلامی توهین می کنند و بدین وسیله پازل دشمن را کامل و به اهداف و سیاست های قرآنی نظام خدشه وارد می کنند و باعث بی اعتمادی مسلمانان نسبت به یکدیگر می شوند و باعث می شود قلب نازنین رسول الله (ص) جریحه دار شود.

متاسفانه در روزهای گذشته در یکی از محلات تهران و در ضمن عزاداری شهادت امام حسین (ع) سرور و سالار شهیدان که به عنوان سبط النبی و سیدا شباب اهل الجنه مورد احترام همه مسلمانان می باشد و محبت او را بر خود فرض می دانند، توسط عده ای جاهل، به مقدسات اهل سنت توهین شده و انتشار این فیلم کوتاه در استان گلستان باعث جریحه دار شدن قلوب مومنین به خصوص در ترکمن صحرا شده است.

مرکز اسلامی استان گلستان، اهانت به مقدسات مذاهب اسلامی را به شدت محکوم کرده و آن را برخلاف نظر صریح حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) می داند و ضمن تقدیر و تشکر از نیروهای قضایی و امنیتی، درخواست می گردد با عاملین توهین و هتاکی برخورد قاطعانه ای صورت بگیرد تا دیگر شاهد چنین رفتارهایی نباشیم.

مرکز اسلامی استان گلستان

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن