اخبارداخلی

بیش‌از ۲۴ هزار سیستان و بلوچستانی برای وام دریافت ودیعه مسکن نام‌نویسی کردند

آوای سنت : معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از نام‌نویسی وام ودیعه مسکن ۲۴ هزار و ۵۱۵ نفر از شهروندان این استان در راستای اجرای تسهیلات ماده چهار قانون جهش تولید مسکن خبر داد.

ابوالفضل مهدیار روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تسهیلات ودیعه مسکن می‌تواند کمک شایانی به وضعیت مستاجران کند و هدف وزارت راه و شهرسازی این است که وام این تسهیلات صرف کمک ودیعه اجاره مسکن شود نه صرف خرید خدمات دیگر که آثار تورمی دارد، اظهارکرد: با سیاستگذاری‌های وزارت راه و شهرسازی اعطای تسهیلات وام ودیعه با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار طی یک دوره بازپرداخت پنج ساله از محل منابع بانکی موضوع ماده چهار قانون جهش تولید مسکن از سال گذشته آغاز شد.

وی ادامه داد: در این راستا از مجموع ثبت نام کنندگان این وام در سیستان و بلوچستان۱۷ هزار و ۲۸ نفر حائز شرایط شدند که تا کنون بیش‌از پنج هزار آنان موفق به دریافت وام شده‌اند و بقیه در حال سیر مراحل قانونی هستند.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه متقاضیان برای دریافت وام ودیعه مسکن می‌توانند به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی به آدرس http://saman.mrud.ir مراجعه کرده و ثبت نام کنند، گفت: پرداخت وام ودیعه مسکن منوط به دارا بودن سه شرط است و متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متاهل یا سرپرست خانوار و دارای فرم «ج» سبز بوده و همچنین دارای اجاره‌نامه رسمی و ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و اسکان و دارای کد رهگیری باشند و تاریخ انعقاد اجاره‌نامه واحد مسکونی بعد از ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۱ بوده و مالکیت روز هم نداشته باشند.

وی تاکید کرد: مستاجرانی که دارای کد رهگیری نیستند می‌توانند به سامانه املاک و مستغلات به آدرس سامانه (amlak.mrud.ir) و (srem.ir) مراجعه کرده و کد رهگیری را به صورت رایگان دریافت کنند.

مهدیار سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن را ۴۰ میلیون تومان و طول دوره بازپرداخت را پنج ساله ذکر کرد و افزود: مستاجرانی که از تسهیلات ودیعه مسکن تاکنون استفاده نکردند در اولویت برای دریافت وام خواهند بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن