اخبارداخلی

بیش از ۹۲ هزار نوآموز سیستان و بلوچستانی برای ورود به مدرسه سنجش شدند

آوای سنت : رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی سیستان و بلوچستان گفت: ۹۲ هزار و ۲۰۷ نوآموز این استان و اتباع بیگانه تاکنون از نظر سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفتند که شامل بیش از ۹۹ درصد جامعه هدف می‌شود.

ذبیح الله اللهی روز دوشنبه اظهارکرد: در سالجاری ۷۱ پایگاه سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه در سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده بود که همچنان با توجه به جامعه هدف پبش بینی شده ۹۲ هزار و ۶۳۲ نفری تا پایان شهریوماه جاری این روند با قوت ادامه دارد.

وی بیان کرد: در مرحله اول پس از ثبت نام دانش آموز در مدرسه، خانواده‌ها به پایگاه‌های سنجش معرفی می‌شوند و براساس نوبت دهی کار سنجش دانش آموزان انجام می‌شود.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در صورتیکه در سنجش انجام شده، مشکلی در نوآموزان شناسایی شود، نوآموز به مراکز و پایگاه‌های تخصصی ارجاع خواهد شد.

وی بیان کرد: هدف اصلی از سنجش بدو ورود به مدرسه، شناسایی مشکلات جسمانی، بینایی و شنوایی و هوش در نوآموزان و پیشگیری به موقع است و از خانواده‌ها خواست تا نسبت به انجام این مهم اهتمام داشته باشند.

الهی ادامه داد: در پایگاه سنجش چند عملیات غربالگری نظیر پایش رشد دهان و دندان، قد، وزن، شنوایی و بینایی سنجی و آمادگی تحصیلی(سنجش هوش کلامی و غیر کلامی، دیرآموزی و وضعیت یادگیری دانش آموز در حد تحصیل مدارس عادی است یا خیر)، انجام که پس از انجام سنجش نوآموز، مجوز ‌تحصیل در مدرسه صادر می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنین از اول مهرماه نیز در قالب ۳۷ مرکز جامع سراسر استان سنجش نوآموزان ورود به مدارس سال آینده آغاز خواهد شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن