اخبارخارجی

بیم جنگ داخلی در سرزمین های اشغالی

آوای سنت : ۵۸ درصد اسرائیلی ها نگران جنگ داخلی هستند و ۲۲ درصد به مهاجرت فکرمی کنند

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، پس از طرح اصلاحات قضایی،اکثریت ساکنان سرزمین های اشغالی ازجنگ داخلی بیم دارند.به دنبال اعتراضات نیروهای ذخیره وگسترش پدیده امتناع ازخدمت سربازی درمیان آنها،نیمی از اسرائیلی ها،نگران کاهش قابل توجه صلاحیت های ارتش اسرائیل هستند.

بر اساس نتایج یک نظرسنجی که روز جمعه توسط روزنامه اسرائیلی معاریو منتشر شد، ۵۸ درصد ازاسرائیلی ها نگران وقوع یک جنگ داخلی  هستند ودرهراس به سر می برند

در این روزنامه آمده است:این نظرسنجی نشان می دهد که تنها ۳۸ درصد از اسرائیلی ها ازجنگ داخلی واقعی نمی ترسند و ۴ درصددیگرپاسخی ندارند.

از سوی دیگر ۴۹ درصد ازاسرائیلی‌ها نسبت به رسیدن ارتش اسرائیل به وضعیت ناتوانی پس از تصویب قانون محدود کردن معقولیت توسط کنست ابراز نگرانی کردند ومعتقدند این قانون اختیارات دیوان عالی را برای مداخله در تصمیم‌های دولت محدود می‌کند.

ازسوی دیگر ۴۵ درصد گفتندکه پس از امتناع صدها افسر و نیروهای ذخیره از خدمت درصورت تصویب لوایح که به گفته اپوزیسیون اسرائیل را به دیکتاتوری تبدیل می کند، هیچ آسیبی به اسرائیل نخواهد رسید.

۲۲ درصد از اسرائیلی‌های شرکت‌کننده دراین نظرسنجی گفته‌اند که به مهاجرت فکر می‌کنند،اما تاکنون گام عملی دراین زمینه برنداشته‌اند، درحالی که ۴ درصد گفته‌اند گام‌های واقعی برای مهاجرت برداشته‌اند.

۳۶ درصد از افراد شرکت کننده دراین نظرسنجی معتقدندکه این قانون باید فورا متوقف شود،۲۹ درصد گفتندکه این قانون باید فقط ازطریق گفتگو حل وفصل شود، ۲۲ درصد ازاسرائیلی های شرکت کننده درنظرسنجی نیز معتقدند که دولت باید با این قانون پیش برود و بقیه پاسخ خاصی نداشتند.

این روزنامه اعلام کردکه این نظرسنجی توسط موسسه تحقیقاتی لازار(خصوصی) انجام شد که میزان خطای آن ۴.۳ درصد بوده است.روز دوشنبه،کنست(پارلمان اسرائیل)در قرائت دوم و سوم، به لایحه کاهش معقولیت رأی داد، بنابراین با وجود مخالفت‌های گسترده محلی، این لایحه به یک قانون مؤثر تبدیل شد.

این قانون از دادگاه‌های اسرائیل،ازجمله دادگاه عالی،از اعمال آنچه به عنوان استاندارد معقولیت در تصمیم‌های مقامات منتخب یاد می‌شود،جلوگیری می‌کند.

قانون کاهش عقلانیت یکی از ۸ لایحه ای است که دولت در چارچوب ایجاد توازن بین قوای مقننه،مجریه وقضاییه درقالب طرح اصلاح قضایی ارائه کرده است، مخالفان آن را کودتا می دانند و ۲۹ هفته دراعتراض به آن تظاهرات کردند

اصل خبر را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن