اخبارخارجی

 تأکید امام مسجد «النور» برای اصلاح قوانین اقدامات ناشی از تنفر در نیوزیلند

آوای سنت : امام جماعت مسجد «النور» نیوزیلند بر لزوم انجام اصلاحات در قوانین مربوط به اظهارات ناشی از تنفر برای حمایت از پیروان ادیان مختلف تاکید کرد.

«جمال فودا» در این باره گفت: نیوزیلند باید در سوق دادن جهان به سوی تصویب قوانین جدید برای حمایت از پیروان همه ادیان در برابر نفرت و ناشکیبایی پیشرو باشد.

به گفتهٔ او نیوزیلند که یک سال پیش شاهد حملات تروریستی در مساجد شهر کریستچرچ بوده است باید از هر گونه تحریک احساسات علیه هر دین و نژادی جلوگیری کند.

فودا در این باره گفت: در بسیاری از مواقع آزادی بیان تبدیل به اظهارات ناشی از تنفر و در نتیجه جرایم و جنایت های ناشی از تنفر می شود که نمونه آن را در حملات تروریستی ۱۵ مارس شاهد بودیم.

«جاسیندا آردرن»،رهبر حزب کارگر و نخست وزیر نیوزلیند می گوید که قوانین کنونی مواردی را برای مقابله با سخنان ناشی از تنفر و تبعیض میان افراد با هویت های مختلف دارد اما شامل تبعیض های دینی نیست.

آردرن قائل بر این است که این قوانین باید تغییر کنند و در دولت بعدی این طرح در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نخست وزیر نیوزیلند در این باره گفت: هیچ کس نباید به خاطر دین و مذهبی که دارد مورد تبعبض واقع شود و بسیار منطقی است که مسئله دین را هم در زمره دیگر مسائلی قرار دهیم که خواستار تبعیض علیه افراد در آن زمینه ها نیستیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن