اخبارخارجی

تایلند به دنبال توسعه گردشگری اسلامی در آستانه ماه مبارک رمضان است

آوای سنت :مقامات تایلندی به دنبال ترویج گردشگری اسلامی در تایلند هستند، به همین دلیل در آستانه ماه مبارک رمضان نشستی را برای بررسی استراتژی‌های جذب بازدیدکنندگان مسلمان تشکیل دادند.

به نقل از « thethaiger»، مقامات تایلندی به دنبال ترویج گردشگری اسلامی در این کشور هستند، به همین دلیل در آستانه ماه مبارک رمضان نشستی را برای بررسی استراتژی‌های جذب گردشگران مسلمان تشکیل دادند.

وزارت گردشگری تایلند اعلام کرد: به زودی طرح ها و برنامه های جدید برای جذب گردشگران مسلمان و تقویت گردشگری اسلامی در این کشور اجرایی خواهد شد.

«آتوک فراسنمون»، مدیر بخش توسعه جاذبه‌های گردشگری این وزارتخانه گفت: صنعت گردشگری جهانی به این نتیجه رسیده است که گردشگری اسلامی بازاری به سرعت در حال رشد است.

آتوک افزود: گردشگران مسلمان مقاصدی را ترجیح می دهند که با قوانین دینی آنها منطبق باشد.

وی همچنین تاکید کرد که مسلمانان به دنبال هتل‌ها و رستوران‌هایی هستند که غذاهای حلال سرو می‌کنند و امکاناتی مانند نمازخانه را برای آنها فراهم می‌کنند.

بخش خصوصی ترویج فعالیت های گردشگری مرتبط با تقویم اسلامی را پیشنهاد کرده است و یکی از ایده‌های آن ارائه برنامه‌های جذاب برای ماه رمضان است.

بر اساس گزارش‌های دریافت شده در سال ۲۰۲۲ بیش از ۴۰۰ هزار گردشگر از خاورمیانه به تایلند سفر کردند.

با در نظر گرفتن این موضوع، وزارت گردشگری تایلند متعهد به توسعه یک برنامه قوی برای جذب حداکثری گردشگران مسلمان به کشور است.این وزارتخانه تضمین کرده است که مسلمانان در طول اقامت خود در تایلند احساس خوشایندی داشته باشند.

علاوه بر استراتژی گردشگری، این نهاد همچنین در تلاش است تا مقامات و پرسنل شاغل در صنعت مهمان‌نوازی و خدمات را برای درک فرهنگ، رفتار و نیازهای گردشگران مسلمان آماده کند.

وزارت گردشگری تایلند اعلام کرد که وزارت امور خارجه و بخش خصوصی نیز به همکاری با یکدیگر برای توسعه استراتژی‌هایی به منظور جذب گردشگران مسلمان بیشتر به این کشور و تبلیغ آن به عنوان یک مقصد گردشگری مطلوب برای مسلمانان ادامه خواهند داد.

در ماه ژانویه سال جاری میلادی، تایلند پذیرای ۲.۱۴ میلیون گردشگر بین المللی بود. بزرگ‌ترین گروه گردشگری در تایلند مالزیایی‌ها بودند که اکثریت آنها مسلمان هستند. تایلند در ژانویه شاهد حضور ۲۸۸ هزار و ۷۴۵ گردشگر مالزیایی بود.

گفتنی است، تقریباً ۵ درصد از مردم تایلند مسلمان هستند و اکثر مسلمانان در منطقه جنوبی این کشور زندگی می کنند. حدود سه چهارم از مسلمانان تایلند مالایی زبان‌ هستند و در ناحیه جنوبی و عمدتا در استان‌های «ناراتیوات، «پاتانی»، «ساتون» و «یالا» متمرکز شده‌اند به نحوی که حدود ۸۵% از جمعیت این استان‌ها را مسلمانان تشکیل می دهند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن