اخبارخارجی

تجلیل از اولین دختر دانشجوی کاتب قرآن در مصر

آوای سنت : یک دختر دانشجوی دانشگاه الازهر که حافظ قرآن است، توانست برای نخستین‌بار قرآن کریم را در مدت چهار و ماه نیم کتابت کند. در مراسمی از سوی مقامات این دانشگاه از وی تجلیل شد.

به نقل از امر خالد، هاجر عبدالرئوف عبدالحلیم، فارغ‌التحصیل دانشکده تعلیم و تربیت دانشگاه الازهر که دانشجوی کارشناسی ارشد این دانشگاه است، اولین دختر مصری است که قرآن را با دست خود نوشت، آرزویی که به گفته او مدت‌ها و از  وقتی که حفظ قرآن را تمام کرد در سر داشت.

هاجر که در مرکز و شهر دارو در استان اسوان زندگی می‌کند، گفت که با تشویق پدرش در مدت ۴ ماه و نیم این آرزو را به واقعیت تبدیل کرد و توانست قرآن را با قلم و به «خط عثمانی» بنویسد.

او در یک مصاحبه تلویزیونی با اشاره به اینکه این کار را در اواخر شب انجام می‌داد تا از فضای آرام خانه استفاده کند و حتی در ایام امتحانات هم دست از کار نکشید خاطرنشان کرد: فضیلت این کار به لطف پروردگارمان و سپس پدرم برمی‌گردد که نقش بزرگی داشت و بر این کار نظارت و نوشته من را بازنگری می‌کرد.

وی تصریح کرد: هدف از کتابت قرآن این است که برای دختران جامعه اثرگذار و الگویی برای آنها باشد و صرفاً برای رضای خداوند متعال و کسب ثواب در  آخرت «روزی که زبان‌ها و دست‌هایشان بر آنان شهادت می‌دهد» این کار را انجام داده است.

 محمد عبدالمالک، معاون آموزش دانشگاه الازهر به دلیل حفظ و کتابت قرآن کریم، به منظور تشویق و حمایت از استعداد وی و الگوسازی برای سایر دانشجویان از وی تجلیل کرد.

هاجر گفت که نسخه مکتوب را در منزل نگه می‌دارد تا پس از اخذ تأییدیه مجمع تحقیقات اسلامی در الازهر چاپ و منتشر شود و به‌زودی در دیدار با احمد الطیب شیخ الازهر این تأییدیه را خواهد گرفت.

این دانشجو علاوه بر مهارت در خوشنویسی، صوت نیکویی در تلاوت قرآن دارد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن