اخبارخارجی

تخریب هزار مسجد در نوار غزه

آوای سنت : اگر یک کنیسه یهود مورد حمله قرار گیرد چه می شود؟ (البته این کار اخلاقی نیست و ما دعوت به انجام آن نمی کنیم ، بلکه یک فرضیه است) این امر ایجاب می کند که همه کشورهای جهان این اقدام ناجوانمردانه را با شدید ترین عبارات محکوم کنند. متجاوز به این کنیسه یهودی به تروریسم ، یهودی ستیزی ، وحشیگری ، انحطاط انسانی و فرهنگی و سایر توصیفات بی رحمانه متهم خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،  اما با خبرتخریب مساجد در غزه چگونه رفتار می شود؟ گویی در حال تخریب لانه  دزدان و فروشندگان مواد مخدر هستند؟ چگونه ما و مردم ما معتاد به انتشار چنین اخباری مبنی بر تخریب یک مسجد شدیم؟

البته تخریب مساجد در شرایطی است که تمام آثار زندگی انسان در غزه از بین می رود: بیمارستان ها ، مدارس ، دانشگاه ها ، کلیساها ، برج های مسکونی ، خانه های مردم ، ادارات دولتی و زیر ساخت هایی مانند آب ، برق و شبکه های تلفن در حال تخریب هستند ، هیچ چیز از دست جنایتکاران سالم نماند ، حتی قبرستان ها مورد حمله بولدوزر و درمعرض تخریب قرار گرفتند.

حمله به مساجد به خودی خود به این دلیل است که مساجد مرکز تعلیم ارزش‌های مذهبی هستند که باعث آزادی و انقلاب می‌شوند ، مساجد انسان های آزاد ، سرشار از سربلندی و عزت و در نتیجه انسان آزاده ای می سازند که قادر به رهایی و ایستادگی در برابر ظلم و بی اخلاقی اشغالگران است. مساجد غزه نقش خود را به خوبی انجام می دادند و بسیار فعال بودند، مساجد چراغ روشنایی معرفتی و فکری است و انقلاب در مساجد به بلوغ می رسد و در زیباترین و قدرتمندترین شکل ها برای مردم ظهور پیدا می کند.

تخریب هزاران مسجد، بیانگرخشم آنهاست وب یانگر آن است که اندک عقل خود را هم  از دست داده اند. وقتی از دیدن مسجدی که به سبب مواد منفجره‌شان در حال فرو ریختن است شادمانی می کنند ، این زشت‌ترین تصویری است که یک انسان می‌تواند به مردم ارائه کند ، همان شادی ای که هنگام انفجار بیمارستان المعمدانی ، مجتمع الشفا ، دانشگاه الاسراء و واحدهای مسکونی ابراز داشتند

اما مساجد قداست خاصی دارند ، نمادی هستند که در روح مسلمانان و همه آزادگان جهان ریشه دارد. با تخریب مساجد به هر مسلمانی این پیام را می دهند که ای مسلمان آنچه را تو تقدیس می کنی به اندازه بال پشه برای ما ارزش ندارد.شما و مساجدتان جز مرگ و ویرانی وتباهی ارزشی ندارید،شما ودینتان ارزشی ندارید،لایق هیچ احترامی نیستید،مساجد شما ، مذهب شما ، اعتقادات شما، تاریخ شما ، ارزش های شما و انسانیت شما جایگاهی در قاموس ما ندارد ، شما برای ما بیهوده هستید، شما هدف بمب ها و موشک های ما هستید که ما برای کشتن و نابودی شما از آن استفاده می کنیم . ما شما را از  ازکشور و تاریختان ریشه کن می کنیم ، ما هیچ اثری از شما باقی نخواهیم گذاشت و شما را نابود خواهیم کرد

سکوت یک و نیم میلیارد مسلمان در برابر این جنایت ها که به تخریب هزار مسجد منجر شد ، بسیار بد است . اگر اشغالگران مسجد الاقصی را تخریب می کردند، چه می شد؟ آیا در این حالت نیز ما منتظر تظاهرات و خشم عاطفی عمومی در نقاط مختلف هستیم بدون اینکه این خشم عاطفی به عمل واقعی متناسب با ابعاد جرم تبدیل شود؟ این سوال مهمی است که نخبگان سیاسی و فرهنگی ملت های عربی و اسلامی باید به آن پاسخ دهند.

آیا دولت های عربی و اسلامی با این وضعیت مرگ بالینی که در حال گذراندن آن هستند ، می توانند توده ها را بسیج کنند؟ پس از هزاران باربه صدا در آمدن زنگ خطر با تخریب هزاران مسجد ، هزاران بیمارستان ، مدرسه ، دانشگاه ، کلیسا ، واحدهای مسکونی و تقدیم بیش از سی هزار شهید و مفقود و نزدیک به شصت هزار مجروح چه باید کرد؟ آیا وقت آن فرا نرسیده که این آبهای راکد دردولت های عربی و اسلامی تبدیل به سونامی شده و دردفاع از مردم غزه اقدامی کند؟

اصل خبر را اینجا مشاهده نمایید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن