اخبارخارجی

تظاهرات اعتراضی کردها و ترکمان ها در کرکوک

آوای سنت : معلمان و کارمندان آموزش و پرورش کردی در استان کرکوک با برگزاری تظاهراتی از وزیر آموزش و پرورش عراق خواستند پرونده حقوق آنها را از اقلیم کردستان به دولت فدرال منتقل کند.

هیأت دفاع از حقوق معلمان و کارمندان آموزش و پرورش کردی در کرکوک با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ما برای رساندن صدای بیش از هفت هزار معلم و کارمند به نهادهای ذیربط و تصمیم گیرندگان عراق و جهان از سال ۲۰۱۵ تاکنون، بارها گردهم آمده و تظاهرات کرده ایم و خواستار دریافت حقوق مشروعمان در زمینه انتقال پرونده اشتغالمان از وزارت آموزش و پرورش اقلیم کردستان به وزارت آموزش و پرورش فدرال و اداره کل آموزش و پرورش کرکوک هستیم. اما تاکنون به نتیجه ای نرسیده ایم.

معلمان کُرد کرکوکی در این بیانیه همچنین تأکید کردند: ما خواستار رساندن صدایمان به هیأت وزیران عراق و دیدار با نخست وزیر هستیم تا صدای مظلومیتمان را به گوش وی برسانیم تا به ظلم علیه ما پایان داده شود.

در تحولی دیگر، دهها نفر از شهروندان ترکمان کرکوک، با برگزاری تظاهراتی در مقابل اداره کل آموزش و پرورش کرکوک، خواستار احضار عبد علی حسین قائم مقام اداره کل و شماری از کارمندان این نهاد به کمیته مبارزه با فساد عراق شدند.

تظاهرکنندگان با اعتراض به انتشار گسترده فساد در این اداره کل، خواستار گشوده شدن پرونده مربوط به آن و تحقیق درباره عملیات خرید و فروش پست ها و سوء استفاده از روند جابجایی کارمندان و ترفیع آنها و همچنین استخدام افراد در مقابل دریافت پول شدند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن