اخبارداخلی

تعرض به کودکان از نگاه شرع یک عمل شنیع است

ضرورت هوشیاری مردم در برابر تحریکات خارجی

آوای سنت: خطیب نماز جمعه سیمین شهر، خواستار برخورد جدی و قاطع مراجع قضایی با عامل تعرض به کودکان در گنبد شد.

به گزارش آوای سنت، نیاز قلیچ آخوند حنفی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه مسجد جامع “نور سیمین شهر” با اشاره به پیشامد اخیر که در یکی از روستاهای شهرستان گنبد، حفاظت از ناموس را وظیفه هر یک از اقوام مسلمان و جزو آموزه های دین الهی خواند و گفت: تعرض به کودکان خردسال و آلوده شده به این نوع گناهان من جمله کودک آزاری از نگاه شرع دین اسلام بسیار بد و شنیع شمرده شده است.

مفتی حنفی در این باره تصریح کرد: همانگونه که دیدیم همه اقوام ساکن در منطقه ترکمن صحرا و استان گلستان این حرکت زشت و ناپسندیده را محکوم کرده و خواستار برخورد مسئولان با عمل چنین عمل حیوانی شده اند. لذا از مراجع قضایی انتظار می رود در شرایطی که عموم مردم از موضوع عمل اعلام انزجار کرده اند به فوریت و هر چه زودتر به پرونده رسیدگی کرده و درباره نتیجه اقدامات اطلاع رسانی بعمل آورند.

این عالم اهل سنت افزود: پیروی از قوانین که بر اساس احکام شرع دین مقدس تدوین شده اند، می بایست در اولویت کار باشد، لذا از جوانان درخواست می شود از تخریب اموال عمومی اجتناب ورزند، چرا که این گونه اعمال تخریب بیت المال به حساب می آید. ضمنا هوشیار باشیم و نگذاریم دشمنان قسم خورده اسلام و سرسپردگان یهود که با ایران اسلامی سرعناد و دشمنی دارند، اقوام را به جنگ و درگیری با یکدیگر مشغول کنند.

آخوند حنفی تلاش و هدف اصلی دشمنان را ایجاد آشوب در سرزمین های اسلامی دانست و عنوان نمود: امروز می بینیم که گروه های معاند و فرصت طلب از طریق ماهواره و فضای مجازی می کوشند تا با پیش کشیدن اختلافات میان شیعه و سنی، ایجاد فضای ملتهب و برانگیختن احساسات جوانان، فتنه جدیدی را در منطقه راه اندازی نمایند. در بازتاب این عمل شنیع دیدیم که مسئولین ذیربط و امامان جمعه نیز با محکوم کردن جریان عمل شنیع، از خانواده های آسیب دیده دلجویی بعمل آوردند.

خطیب نماز جمعه سیمین شهر تاکید کرد: هیچ فرقی نمی کند که فرد خاطی از چه قومتی باشد و اعتقاد ما بر این است که با این قبیل اعمال و رفتارهای شیطانی برخورد قاطع و جدی صورت بگیرد. پیروان مذاهب و اقوام یه هر دلیل و بهانه نباید از خطوط قرمز یکدیگر عبور کرده و به مقدسات همدیگر توهین ورزند. اقلیت بودن یک قوم نباید باعث هتک حرمت به نوامیس، باورها و اعتقادات آنها شود. قدر مسلم استان گلستان رنگین کمان اقوام است و همواره و ضمن احترام متقابل در کنار هم با وحدت و برابری زندگی کرده اند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن