اخبارخارجی

تقدیر از بوکسور محجبه برای فراگیرتر کردن ورزش در انگلیس

آوای سنت : بوکسور بریتانیایی-پاکستانی ماه گذشته به دلیل نقش پر رنگی که در فراگیرتر کردن ورزش به عنوان اولین مربی بوکس با حجاب انگلیس ایفا کرد به عنوان «قهرمان » شناخته شد و حالا هدف او ایجاد برابری در صنعت ورزش است.

 به نقل از « arabnews»،«حسیبه عبدالله » بوکسور بریتانیایی-پاکستانی ماه گذشته به دلیل نقش پر رنگی که در فراگیرتر کردن ورزش  به عنوان اولین مربی بوکس با حجاب انگلیس ایفا کرد به عنوان «قهرمان » شناخته شد و حالا هدف او ایجاد برابری در صنعت ورزش است.

عبدالله حدود ۵ سال است که در سالن ورزش بوکس «ویندمیل» واقع در «میدلندز غربی» یک مربی حرفه ای است.

وی که اهل گوجرات در پنجاب پاکستان است ابتدا در یک باشگاه بوکس آماتور کار می کرد اما به دلیل قوانین پوشش مسابقه های ورزشی که اجازه داشتن حجاب را نمی دهند ، قادر به شرکت در مسابقات نبود.

اما به رسمیت شناختن وی  از سوی بازی های مشترک المنافع  ۲۰۲۲ بیرمنگام امید او را افزایش داده است که می تواند برای تغییر الزامات سختگیرانه پوشش در جهان ورزش تلاش کند.

«حسیبه عبدالله » در مصاحبه ای با عرب نیوز این گفت: امیدوارم که نمادی از تغییر و برابری در دنیای ورزش باشم و بتوانم کاری در این زمینه انجام دهم.

وی همچنین ابراز امیدواری مرد که بتواند نماینده خوبی برای زنان جوان بریتانیایی-پاکستانی و به طور کلی برای زنان در انگلیس و در سراسر جهان باشد.

عبدالله گفت: رشد به عنوان مربی کاری است که من می خواهم انجام دهم تا بهترین حمایت و پشتیبانی را از ورزشکارانی که با آنها کار می کنم ارائه دهم .من امیدوارم که بتوانم نیروی محرکه ای در تغییر نگرش و برداشت مردم از بوکس به ویژه برای زنان مسلمان باشم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن