اخبارخارجی
موضوعات داغ

تلاش های اتریش برای اعمال محدودیت بر مسلمانان

آوای سنت : یکی از نویسندگان وب سایت بریتانیایی میدل ایست آی می گوید:دولت اتریش به شدت به مؤسساتی کمک می کند که اکثریت مسلمانان را درداخل کشور به حاشیه راندند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،او افزود: این دولت از گروه های جدیدی حمایت می کند که نماینده اسلام لیبرال هستند.

فرید حافظ،در مقاله‌ای در این سایت افزود که دولتهای اروپایی درسال‌های اخیرتلاش کرده‌اند تا کنترل بیشتری بر دیدگاه مذهبی جمعیت مسلمان خود به دست آورند.

پس از توافق اولیه دردهه های گذشته درمورد اسلام که اساساً مسائل مذهبی را به دولت های کشورهایی که مسلمانان آنها به اروپا مهاجرت کرده بودند واگذار می کرد،رویکرد جدیدی دراواخر دهه ۱۹۹۰، به ویژه پس از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به وجود آمدکه طی آن وزارتخانه های کشورهای اروپایی تلاش کردند تا کنترل خود را بر اتباع مسلمان خود اعمال کنند.

نویسنده معتقد است که این رویکرد جدیدگاهی نشان دهنده مشارکت مستقیم دولت ها در این تلاش هاست.

این ایده ها اغلب توسط موسسات واندیشکده هایی که نقش بزرگی در راهروهای قدرت ایفا می کنند وازحامیان سیاست های ضد اسلامی هستند، پشتیبانی می شد.

نویسنده می گوید در اتریش مرکز اسناد اسلام سیاسی تأسیس شد که پس از تاسیس آن،جامعه اسلامی این کشور هشدار داد که این مرکز می تواند به یک نهاد نظارتی تبدیل شود.

وی افزود: این مرکز در سال ۲۰۲۱ نقشه بدنام کردن اسلام را ارائه کرد که سوزان راب وزیر ادغام اتریش تلاش کرد تا این نقشه را به سایر کشورهای اروپایی صادر کند.

پس از مجمع وین برای مبارزه با تبعیض و افراط گرایی در زمینه ادغام،که دومین نشست سالانه خود را دردسامبر ۲۰۲۲  با مشارکت ۱۱ کشور برگزار کرد وپس از آنکه دادگاه‌ها چندین طرح بزرگ دولتی از ممنوعیت حجاب درمدارس تا بستن مساجد ورد بخش‌هایی از نژادپرستانه بدنام عملیات لوکسور(جستجوی خانه‌های مسلمانانی که دیدگاه‌هایشان مورد توجه دولت اتریش نیست) را رد کرد، ابتکار جدیدی در این زمینه ظاهر شد.

یک مجمع مسلمانان در اتریش تأسیس شده و اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد کنفرانس مسلمانان اتریش را با الگوی آلمانی تشکیل دهد که اخیرا از این منظر که وسیله ای برای تنبیه مسلمانان آلمان شد به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

این انجمن مورد انتقاد شدید جامعه مسلمانان اتریش قرار گرفت،به این دلیل که از مشروعیت برخوردار نیست ومی خواهد گفت و گو درباره اسلام را بدون دخالت دادن بازیگران اصلی زندگی اسلامی در کشور نهادینه کند.

اصل مطلب را اینجا مشاهده کنید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن