اخبارخارجی

تمسخر یک سیاستمدار اسرائیلی در شبکه های اجتماعی

آوای سنت : این مقام اسرائیلی گفته بود: مرزهای ما از لبنان شروع می شود و تا عربستان سعودی امتداد دارد . کاربران فضای مجازی در پاسخ به اوگفتند : شما ابتدا غزه را مهار کنید، مرزهای لبنان و عربستان پیشکش…

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، کاربران شبکه های اجتماعی ویدئویی از آوی لیپکین نویسنده و سیاستمدار اسرائیلی منتشرکردند که او در این ویدئو مدعی شد مرزهای اسرائیل از لبنان تا عربستان سعودی امتداد می یابد و مکه،مدینه و کوه سینا را در برمی گیرد . او در این ویدئو همچنین گفت: من معتقدم که مرزهای ما درنهایت از لبنان تا صحرای بزرگ، یعنی عربستان سعودی و سپس از دریای مدیترانه تا فرات و تا کردستان امتداد خواهند داشت.

وی افزود : ما دریای مدیترانه را پشت سرخود داریم، کردها را درمقابل خود و همچنین لبنان را داریم که واقعاً به چتر حفاظتی اسرائیل نیاز دارد،وی افزود من معتقدم بعد از آن مکه و مدینه وکوه سینا را می گیریم و برای پاکسازی آن مکان ها تلاش می کنیم.

ویدئوی لیپکین با تمسخر زیادی از سوی فعالان فضای مجازی در پلت فرم “X” مواجه شد. کاربران فضای مجازی درپاسخ به او گفتند:درزمانی که نظامیان اسرائیل نمی توانند غزه را کنترل کنند،رویای کنترل برکل جهان عرب را در سر دارند.

کاربر دیگری نوشت : تو اول غزه رو کنترل کن، بعد به فکر بقیه باش

یکی دیگر از کاربران به نام عبدالسلام الفهدی نوشت: خداوند لشکر شما را از اول تا آخر نابود خواهد کرد

اظهارات لیپکین شبیه سندی به نام «سند ینون» روزنامه‌نگار استراتژیک اسرائیلی «اودید ینون» است که عنوان طرح صهیونیستی خاورمیانه در دهه ۱۹۸۰ را به خود اختصاص داده است این سند براساس دیدگاه تئودور هرتسل بنیانگذار صهیونیسم نوشته شده و بر ایجاد اسرائیل بزرگ تمرکز دارد. سندینون سنگ بنای سیاست اسرائیل را تشکیل می دهدکه توسط دولت فعلی بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر اسرائیل و همچنین در سیاست های ارتش و نهادهای اطلاعاتی اسرائیل نمایندگی می شود.

این طرح بر تضعیف و تقسیم کشورهای عربی به عنوان بخشی از پروژه توسعه طلبی صهیونیست ها متمرکز است، یکی ازبندهای این طرح، گسترش شهرک سازی درکرانه باختری و اخراج فلسطینی ها از آن است، براساس این طرح کرانه باختری و غزه و بخش هایی از لبنان، سوریه ، اردن ، عراق ، مصر و عربستان سعودی باید به اسرائیل بپیوندند ، همچنین براساس این سند ، اسرائیل برای اطمینان از برتری خود در منطقه ، چند دولت نیابتی ایجاد خواهد کرد.

اصل خبر را اینجا مشاهده نمایید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن