اخبارخارجی

تهدید مسلمانان و توهین به پیامبر (ص) در مقابل مسجد «تورنتو»

رهبران مسلمانان خواستار توقف اسلام هراسی شدند

آوای سنت : رهبران جامعه اسلامی در کانادا نسبت به گسترش نفرت و اسلام هراسی در این کشور ابراز نگرانی کردند.

به نقل از «الجزیره»، رهبران جامعه اسلامی در کانادا نسبت به گسترش نفرت و اسلام هراسی در این کشور ابراز نگرانی کردند. این نگرانی‌ها پس از آن ایجاد شد که مردی با تهدید کردن مسلمانان در مقابل یک مسجد، تلاش کرد با خودوری خود آنها را زیر بگیرد.

«قصیر نصیرخان»، رئیس انجمن اسلامی «مارکهام»، روز دوشنبه با اشاره به اقدام این فرد در مقابل مسجدی در ۳۰ کیلومتری شمال شهر «تورنتو» نسبت به افرایش اینگونه اقدامات اسلام هراسانه در کانادا هشدار داد.

نصیرخان گفت: او تهدید کرد که مسجد را به آتش خواهد کشید و سخنانی موهن نسبت به پیامبر اکرم (ص) به زبان آورد.

 وی افزود: این اتفاق و دیگر حوادث اسلام هراسانه اخیر در کانادا موجب نگرانی عمیق مسلمانان در این کشور شده است.

این حادثه  که در ماه مبارک رمضان رخ داده است تازه ترین مورد از آزار و اذیت و گاه اقدامات خشونت آمیز مرگبار است که جامعه مسلمانان را هدف قرار داده است.

در سال ۲۰۱۷، یک مرد مسلح ۶ مرد مسلمان را در حالی که در مسجدی در شهر کبک مشغول اقامه نماز بودند، کشت و موجی از شوک و ترس را در سراسر کانادا به وجود آورد.

یک خادم مسجد نیز در سال ۲۰۲۰ در منطقه تورنتو کشته شد، در حالی که در ژوئن ۲۰۲۱، چهار نفر از یک خانواده مسلمان در شهر «لندن» به دست مردی که با کامیون آنها را زیر گرفت، کشته شدند.

حمله لندن دولت نخست وزیر «جاستین ترودو» را بر آن داشت تا یک نشست ملی در مورد اسلام هراسی برگزار کند و در ژانویه سال جاری، کانادا اولین نماینده ویژه خود را برای مبارزه با اسلام هراسی منصوب کرد.

با این وجود هنوز اقدامات اسلام هراسانه در کانادا در حال انجام است و ادامه این روند است که مسلمان را نگران و آنها را وادار کرده است که خواستار اقدامات جدی تر دولت علیه اسلام هراسی در این کشور شوند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن