اخبارخارجی

توهین پیر لقمان به اسلام و صلاح الدین ایوبی !

آوای سنت : عضو دادستانی کل اقلیم کردستان، علیه پیر لقمان رهبر زرتشتیان اقلیم کردستان به اتهام اهانت به آیین اسلام و صلاح الدین ایوبی، شکایت کرد.

به نقل از سایت خبری آوینه، طی روزهای گذشته پیر لقمان رهبر زرتشتیان اقلیم کردستان و مسئول برگزاری مراسم و مناسبت های مربوط  به آیین زرتشتی و ترویج آن در اقلیم، ویدئویی را در شبکه های اجتماعی اقلیم منتشر کرده و گفت که صلاح الدین ایوبی از فرماندهان کُرد مسلمان خائن بوده و اقدام به قتل عام زرتشتیان کرده و به همین دلیل وی روزانه به عکس صلاح الدین ایوبی آب دهان می اندازد.

این ویدئو واکنش های تندی را در اقلیم به دنبال داشته و بسیاری از جمله اتحادیه علمای دینی اقلیم، خواستار برخورد با پیر لقمان شدند.

در پی این واکنش ها محمد ریکانی عضو دادستانی کل اقلیم کردستان طی نامه ای رسمی به بخش حقوق عمومی دادستانی رسما علیه پیر لقمان شکایت کرد.

وی در این شکایت اعلام کرد که اتهام پیر لقمان اهانت به آیین اسلام و مسلمانان عراق و اقلیم و صلاح الدین ایوبی شخصیت و فرمانده برجسته کُرد و مسلمان است و آوردە کە وی اسلام را آیین بت پرستی خواندە و خواستار پیگیری این شکایت و برخورد قانونی با پیر لقمان شد.

این در حالی است که آزادی های دینی و قومی یکی از اصولی است که دولت اقلیم بر آن پافشاری کرده و آیین ها و طیف های مختلف در اقلیم از جمله مسیحی و زرتشتی و ایزدی و …در ترویج آیین خود وبرگزاری مراسم و مناسبت های ویژه از آزادی کامل برخوردار هستند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن