اخبارداخلی

تکمیل ظرفیت ۸۰درصد کاروان های حج اهل سنت

اعزام بیش از هفت هزار حاجی اهل سنت به حج تمتع

آوای سنت :مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به ادامه برنامه‌ریزی‌های حج تمتع سال ۹۹، اظهار داشت: نام‌نویسی از مشمولان حج تمتع سال جاری از نهم اسفندماه ۹۸ آغاز شد و بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، ودیعه‌گذاران تا نیمه اردیبهشت سال ۸۶ می‌توانند برای تشرف به حج تمتع ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه طبق روال هر ساله بخشی از کاروان‌ها به اهل سنت اختصاص دارد، افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته ۵۵ کاروان اهل سنت به حج تمتع اعزام می‌شوند که این کاروان‌ها از ۱۱ استان اردبیل، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان، بوشهر، فارس، کردستان هستند.

حجت‌الاسلام اکبری با اشاره به اینکه امسال بیش از ۷ هزار اهل سنت از ایران به حج تمتع مشرف می‌شوند، گفت: تاکنون ظرفیت ۸۰ درصد کاروان‌های اهل سنت تکمیل شده و همچنان برنامه‌ها در حال انجام است و ابلاغیه‌ای برای برپا نشدن حج نداشتیم.

بر اساس تفاهم‌نامه ایران و عربستان، ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر از ایران به حج تمتع مشرف می‌شوند. البته طی روزهای گذشته عربستان از تمام مسلمانان جهان خواست تا برای برگزاری حج تمتع و عمره برنامه‌ریزی نکنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن