اخبارخارجی
موضوعات داغ

جراحی پلاستیک شتر در عربستان سعودی

آوای سنت : به نظر می رسد پدیده زیبایی دیگر فقط به انسان محدود نمی شود ، بلکه در بین حیوانات هم رایج است،جراحی پلاستیک شتر در عربستان سعودی سندی بر این ادعاست.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،شترها برای ساکنان کشورهای حاشیه خلیج فارس جایگاه ویژه ای دارند، بسیاری از آنها در مسابقات فصلی  شرکت می کنند که در آن جوایز ارزشمندی برای زیباترین شترها پرداخت می شود.علاوه بر این ، درحراج شتر، قیمت برخی از این حیوانات بسته به زیبایی و شایستگی آنها به میلیون ها ریال سعودی می رسد.

معیارهای متعددی وجود دارد که بر اساس آن شترها برنده می شوند و ارزش آنها بالا می رود، یکی از برجسته ترین ویژگی های زیبایی در بین شترها این است که زیبایی آنها طبیعی باشد و مصنوعی نباشد،به همین سبب عربستان دائماً درباره عمل زیبایی شتر افشاگری می کند ودر تلاش است تا شرایط سختی را برای جلوگیری از هرگونه تقلب در زیبایی شتر تعیین کند.

مالکان فقط اجازه دارند شترهای خود را بشویند ، موهای آن را بتراشند و شانه کنند و از اسپری موی معمولی برای تثبیت پشم شتر قبل از نمایش آن در یک میدان مشخص و در مقابل هیئت داوران استفاده کنند. متخلفان علاوه بر جریمه با محرومیت دائم از شرکت در جشنواره ها مواجه می شوند.

با وجود همه این محدودیت ها و مجازات ها برای متخلفان ،سالانه موارد زیادی از زیبا سازی و دستکاری در شکل شترها در عربستان  ثبت می شود، بیش از یک میلیون نفر شتر در عربستان زندگی می کنند

در چند سال گذشته ، عربستان سعودی پس از ثبت موارد زیبایی برای شترها ،از جمله کوچک شدن گوش و بزرگ شدن صورت ، که معیارهای اساسی در انتخاب شترهای برنده هستند ، قوانین سختگیرانه ای در نظر گرفت و عمل زیبایی شتر را ممنوع کرد

آخرین افشاگری های مقامات سعودی در این زمینه ، پنجشنبه ، ۷ اکتبر ۲۰۲۱  بود که در این زمینه فردی را دستگیر کرده بودند که برای افزایش ارزش شترها عمل زیبایی انجام داده بود.

فهد بن هاتلین رئیس باشگاه شتر عربستان درژوئن گذشته با انتشار متنی در توییتر هشدار داد که کشورش هر مهاجری را که ثابت شود برای برنده شدن در مسابقات شتر،جراحی پلاستیک شترانجام داده است، برای همیشه از عربستان اخراج می کند.

سالن های سیار آرایش شتر در این کشور قبل از برگزاری مناقصه و جشنواره های فروش عمومی فعال هستند و برای جذب مشتری تبلیغ می کنند.حمام شتر حدود ۱۰۰ ریال (۲۶ دلار) هزینه دارد ،هزینه تراشیدن بیش از ۲۰۰ ریال (۵۳ دلار) است. جراحی های زیبایی برای از بین بردن ناهنجاری ها انجام می شود و هزینه زیبایی گوش و لب بیش از ۱۰۰۰ ریال (۲۶۶ دلار) است.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن