اخبارخارجی

جنگ سوئد با مدارس اسلامی

آوای سنت : وزیر آموزش سوئد تصمیم دارد تا قوانین شدیدی را برای مدارس مستقل مربوط به مسلمانان اتخاذ کند.

به نقل از عبر، وزیر آموزش سوئد قصد دارد قوانین مربوط به مدارس اسلامی مستقل در این کشور را تشدید کند.  این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که امنیت سوئد مدعی شد که نماز در مدارس مذهبی و محیط خشن اسلام گرایان با یکدیگر مرتبط است.

اگرچه این ادعای امنیت سوئد تنها یک ادعاست تا قوانین را برای مدارس مذهبی افزایش دهند و مسئولان این مدارس را برای اجرای برنامه های خود تحت فشار قرار دهند.

این وزیر اعلام کرد: پیشنهادهای متعددی برای ایجاد تغییرات قانونی ارایه کرده است که از اجرای فعالیت های مدرسه ای غیر جدی جلوگیری می کند.

وی معتقد است که این گام مهمی برای بازگرداندن دموکراسی در مدارس است.

از تدابیر پیشنهادی دولت سوئد، تعیین شروط دموکراتیک برای مدیریت مدارس دینی است، به این معنی که باید در مدیریت مدرسه به طرف هایی که از ارزش های دموکراتیک دفاع نمی کنند، مجوز داده نشود.

وزیر آموزش سوئد گفت: ما نمی توانیم اجازه دهیم که پول مالیات برای فعالیت های تاثیرگذار دینی و مذهبی استفاده شود.

دولت همچنین پیشنهاد داد که بازرسان مدارس و شهرداری ها را به ابزارهای اضافی برای بررسی وضعیت کسانی که مدارس را اداره می کنند، مجهز کنند.

این وزیر سوئد گفت: مهم است که نباید دانش آموزان را به انجام کاری مجبور کرد. باید گزینه هایی برای دانش آموزانی که نمی خواهند فعالیت های مذهبی انجام دهند، همیشه وجود داشته باشد.

دولت سوئد تلاش می کند فعالیت مدارس دینی مستقل را ممنوع کند و برای ارایه پیشنهاد در این باره فعالیت می کند.این درحالی است که تعطیلی این مدارس نقض توافقنامه حقوق بشر اروپا به شمار می آید که به والدین حق می دهد که چگونگی آموزش کودکان خود را براساس اعتقادات دینی شان انتخاب کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن