اخبارداخلی

حاشیه های سفر پاپ به عراق از زبان ماموستا قادری

سخنان امام جمعه پاوه درباره نیات پشت پرده سفر پاپ

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت پاوه در بخشی از سخنرانی خود در نماز جمعه این هفته (۲۲ اسفند) به ذکر برخی از حاشیه های سفر رهبر کاتولیک های جهان به عراق پرداخت.

ماموستا قادری در این سخنان تاکید کرد : مردم عراق اعم از کرد و عرب و شیعه و سنی از جناب پاپ به‌خوبی مهمانداری کردند و حق هم بود، چون پیامبر عزیز ما فرموده‌اند: «أکْرِمِ الضَّیْفَ وَ لَوْ کَانَ کَافِراً» مهمان را مورد احترام قرار دهید حتی اگر کافر و هم عقیدۀ شما نباشد.

معمولاً می‌بایست ما در سیاست کشورهای دیگر دخالت نمی‌کردیم اما گرفتار این مسئله هستیم که کشورهای دیگر دارند برای ما مشکل درست می‌کنند و به همین دلیل است که صحبت می‌کنیم؛ سه نمونه عرض می‌کنم:

در طول سال ۹۹ که تقریباً یک هفته از آن باقی است به‌اندازۀ ۴۰ سال گذشته کتابهای مسیحیت ترجمه‌شده به فارسی، و به‌اندازۀ ۲ دهه، اسلحه و از مرز نوسود وارد منطقۀ ما شده‌اند و همچنین بخش زیادی از مشروبات الکلی که الان خود مسئولان اقلیم کردستان هم از خطرناک بودن آن معترف هستند وارد خاک ایران می شود.

سه روز پیش شبکه روداو در خصوص مشروبات الکلی در عراق صحبت می‌کرد ومی گفت: قسمتی از مشروبات را از خارج وارد می‌کنند و در اقلیم موادی به آن اضافه می‌کنند که باعث خطرناک شدن این مشروبات الکلی می‌شود.

یکی از نمایندگان اقلیم کردستان هم اعلام کرده است در کردستان عراق ۵ کارخانه مشروبات الکلی فعالیت دارند که هیچ‌گونه نظارتی بر آن‌ها وجود ندارد و به میل خود هر چه را که بخواهند تولید و در بازار عرضه می‌کنند. خوردن مشروبات الکلی امروزه به وسیله‌ای برای بیمار شدن مردم تبدیل شده است.

بدون تردید ثلثی از این مشروبات الکلی خطرناک از طریق قاچاق به کشور و دیار ما وارد می‌شود، همچنین کتابهای مسیحیت را برایمان می‌فرستند و هم اسلحه را برای کشتن همدیگر، آیا ما حق نداریم عزیزان خود را نصیحت کنیم که دچار این مصیبت‌ها نشوند؟ لذا مجبوریم بعضی اوقات مطالب خود را به آن سوی مرزها ببریم.

بله؛ جناب پاپ هم‌زمان با روز فوت صلاح‌الدین ایوبی به عراق آمد؛ صلاح‌الدین ایوبی احتمالاً در ۴ یا ۵ مارس سال ۱۱۹۳ فوت کرده است و جناب پاپ پنجم مارس ۲۰۲۱ وارد عراق شد.

مطمئناً این حرکات برنامه‌ریزی‌شده است؛ چرا که صلاح‌الدین کسی بود که صلیبی‌ها را بعد از ۹۰ سال حاکمیت بر قدس شریف، از آنجا بیرون کرد و صلیبیون را شکست داد و گفت تا من هستم اجازه نخواهم داد صلیبی‌ها بر قدس و اراضی اسلامی حکومت کنند.

در جنگ جهانی دوم که فرانسوی‌ها دمشق را تصرف کردند، یکی از افسران بر سر قبر صلاح‌الدین رفت و گفت: صلاح‌الدین ما دوباره آمدیم. این آقای پاپ هم در روز فوت مرحوم صلاح‌الدین به عراق سفر کرد که بگوید ما دوباره آمدیم.

همچنین پاپ در کنیسۀ نجات بغداد و ناصریه و قرقوش در شرق موصل و ورزشگاه اربیل بیش از ۴ ساعت برای مردم سخنرانی کرد و در این ۴ ساعت حتی برای یک‌بار هم نام پیامبر اسلام را به زبان نیاورد؛ اما بارها از حضرات عیسی و ابراهیم صحبت کرد.

مردم کردستان برای او زحمت زیادی کشیدند و خارج از وظیفۀ خود مهمانداری و از او پذیرائی کردند اما حتی حاضر نشد نام کرد و کردستان را به زبان بیاورد؛ دیگر خودتان قضاوت کنید!؟

در محلی در ناصریه که گویا محل تولد حضرت ابراهیم است و در قرقوش و عنکاوه و اربیل صلیب را بلند کرد ولی مسلمانان ما در اروپا که خود را مهد دموکراسی می‌داند اجازه ندارند صدای اذان را در مساجد پخش کنند.

آقای پاپ در جنوب و مرکز و شرق کشوری که پیامبر آن محمدالمصطفی است، صلیب را بلند می‌کند اما آن‌ها اجازه نمی‌دهند در انگلیس و آلمان و فرانسه و … صدای اذان مسلمانان بلند شود و اذان پخش کنند و بر سر مساجد مناره بسازند.

با همه اوصاف از اینکه به‌سلامت عراق را ترک کرد خیلی خوب بود؛ اما اینکه می‌گوید برایتان دعا می‌کنم، جای تعجب دارد، او اگر می‌خواست دعا کند باید برای انگلیسی‌ها و آمریکائی‌ها دعا می‌کرد که در شبانه‌روز هزاران نفر از آن‌ها بر اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهند.

اگر یک دعای می‌کرد و خطاب به غربی‌ها می‌گفت: به مسلمانان اسلحه ندهید تا کمتر یکدیگر را بکشند و یا حداقل به امریکا می‌گفت: منطقه را ترک کند، کار خوبی بود اما قطعاً این کار را نخواهد کرد.

دعا می‌کنم خدای بزرگ ما را بیدار کند بیش از این‌ها در تصمیم و سخن گفتن و نشست‌وبرخاست خود هوشیار و بیدارباشیم. دشمن با برنامه با ما کار می‌کند اما ما ساده هستیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن